Gå til innhold

2 viktigste behovsområder ved lungeødem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Det er jo en livstruende tilstand. Noen som har noen tips? Det er hjemmeeksamen i sykepleie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett fra sykepleiefaglig ståsted eller medisinsk? Fra sykepleiefaglig ville jeg lagt stor vekt på trygghet iallefall...

Skrevet

fra sykepleie ståsted

Skrevet

jeg tenkte kanskje respirasjon og sirkulasjon. Tror du jeg er på viddene da?

Trygghet er jo veldig viktig. Men vi skal velge de to viktigste behovene. Og siden det er livstruende. Vanskelig å velge, mye er jo så viktig

Skrevet

respirasjon og sirkulasjon er jo alltid viktig, og lungeødem påvirker jo begge deler. men som sykepleier er det jo strengt tatt ikke så mye vi kan gjøre med de to tingene annet enn observasjon. alt av handling skal jo skje etter ordre fra legen... det er jo en livstruende tilstand, så våre observasjoner er jo veldig viktige..

grunnen til at jeg nevner trygghet er at en pasient som føler seg utrygg vil få enda større problemer med respirasjonen (hyperventilere osv), som igjen vil forverre tilstanden. mange pasienter med lungeødem har også dødsangst, å føle seg trygg og ivaretatt kan dermed hjelpe på.

men det er et vanskelig spørmål du skal svare på! våre observasjoner alene vil jo ikke hjelpe pasienten, og pasienten har jo behov som er langt utover det en sykepleier kan oppfylle i en sånn situasjon, vi er jo avhengige av legens ordinasjoner..

uansett, lykke til med å besvare oppgaven :)

Skrevet

tusen takk. syns det med trygghet høres veldig fornuftig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...