Lille Lu Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei, På foreldre og barn messen fikk jeg med en brosjyre om dette. Cryo save tror jeg det heter firmaet som holder på med dette. Noen her som har gjort seg noen tanker om dette? Det høres jo bra ut, men dyrt, og ikke vet man om barnet noen gang vil bli sykt og heller ikke hvis det blir det, om stamcellene kan brukes i så fall. Så jeg er litt usikker.
shari_z Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Hadde lyst på dette for 7 år siden men var da ikke tilgjengelig i Norge. Nå har jeg lyst igjen, men hørte at man må føde på Riks for å gjøre det. Vet du om det stemmer? Det er ikke aktuelt for meg å føde der da jeg går på kontroller på Sykehus Buskerud og skal føde der.
Lille Lu Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Tror ikke du må føde på Riksen for å gjøre dette. Du får tilsendt et "tappesett" som du må få jordmor til å tappe med etter hva jeg skjønner. (jeg skal også føde i drammen) Men nå fant jeg en artikkel om dette: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article315034.ece Det var jo mye dyrere enn jeg trodde. Jeg leste ikke brosjyren så godt, jeg tror ikke det er så aktuelt likevel. Men det er visst mere vanlig i utlandet.
Zabbi Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Nei man kan føde hvor som helst, man får enten damen tilsendt for å tappe, eller så sender dem et tappesett... Hadde lyst på det, men leste nettopp i et vitenskaps magasin hos en lege, at de kan nå få ens egne celler til å kaste sine siste program, og gå tilbake til urcellen å sen få den til å agere slik en stamcelle, eller ja, den blir da en stamcelle... Dette fordi man har ikke kapacitet for å holde stamceller lengre en noe å 20 år...de på stamcelleprogrammet sier at de kan lagres en hel livstid, men har ikke data til å backe up sine påstander, å man har funnet noen tilfeller, der dem ikke har overlevd i det hele tatt. I norge koster det en engangssum på ca 20000nok, å du ska få dem fryst i 20 år, sen får man et nytt tilbud om en ny fryseperiode. Du betaler ca 1000 kr per år, men i klumpsum, på forhånd. Men som regel agerer feks kreft mange ganger i de senere år, etter fyllde 45, hvertfall i min familie er det etter 60 års streken, da trur jeg faktisk de har funnet opp en ny løsning på dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå