TCTM Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Er det noen som vet om jeg kan føde på vanlig måte når jeg hadde hofteleddysplasi når jeg var liten? Var inne til sjekk for eit år siden, og fikk vite at den ikke var helt rettet opp i da jeg var liten. Vil dette ha følge for fødselen?
tutta med 2 gutter Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Hei :0) Hadde også hofteleddsdysplasi når jeg var liten. Har ikke retta seg 100 prosent. Fødte en gutt på normal måte i 2002 uten noen komplikasjoner og satser på dette nå også. Men si ifra på sykhuset etter fødselen at du hadde dette som liten. Da tar de en ekstra sjekk av barnet ditt siden det er en sjans for at h*n også kan få det. Spes hos jenter. Lykke til :0)
brumline Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det hadde jeg ofså som liten, ganske alvorlig også. Men forhørte meg på sjukehuset før første fødsel, de sjekka nokså ferske røntgenbilder av bekkenet mitt, og svaret var at det skulle gå fint å føde. Det gjorde det også! Hadde en veldig rask og grei fødsel, uten problemer med bekkenet etterpå. Det er viktig å opplyse om dette på forhånd, slik at bebisen blir skikkelig kontrollert. Legen skal ta den vanlige "bøy ut og brett tilbake"- greia, og bebisen skal også ta ultralyd av hoftene før avreise. Det er ikke alltid de finner noe på den vanlige kontrollen, men siden bebisen kan være arvelig belasta. skal den ha ul-sjekk. Da finner de som regel ut om hofta er ute av ledde eller ikke.
lilletrollet Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Hei. Jeg er bare her inne og smugtitter litt. Har enda 4 dager igjen før jeg kan melde meg inn her. Jeg hadde også HD da jeg var lita og var spent på om dette ville ha innvirkning på mitt forrige svangerskap. Det mente både legen og jordmora at det ikke hadde. Fikk bekkenløsning i uke 18 og var plaget i over 1 år etterpå. Har nå fått bekkenløsning i uke 7 allerede og har spurt alt og alle om man er mer disponert for bekkenløsning når man har lagt med pute når man var lita enn ellers. Alle sier at dette ikke har noen sammenheng. Så da slår jeg meg til ro med det. Hadde en fantastisk flott fødsel sist. Var unnagjort på 52 minutt. Men som andre her også sier er det viktig å si i fra på føden for å få UL på hoftene til den lille og en ekstra sjekk på at hoftene er på plass. Lykke til videre og jeg gleder meg til å komme inn hit om noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå