Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Årrh så jeg blir lei av å gå inn og "mase" på han skal legge seg... starter først med at jeg ikke får gå ut... når jeg så har fått gått ut, så klatrer han ut og inn i senga, på gulvet og finner leker, bøker - og sitter og holder på med det. såå er det å ta fra ham det, legge han ned i senga.... prikkprikkprikk inn og ut - igjen og igjen - nåååårrrr kan han ikke bare legge seg med en gang og sovne!!?? han sover 1 time på dagen, men blir for trøtt uten... "nettop" begynt å legge seg i stor seng, men verden utenfor er mye mer spennende. Nå har han nettopp sovnet - over halv tiiii!!! og hva får jeg gjort - når jeg liksom skal gjøre tingene en alenemor må gjøre på kvelden!!??? som skal pakke og flytte ila mindre enn to uker!!! ikke kom med sånn "kjeft" - forstå heller at man kan bli sliten og lei avogtil!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har en på samme alder selv. Hadde også problemer med leggingen inntil for et par måneder siden, pjokken kom ut i stua 1000 ganger etter vi hadde lagt han, og sovna gjerne ikke med mindre vi sto i døra og passet på at han ikke gikk ut av senga. vendepunktet var da han fikk lov til å ta med seg en leke i senga, som han kunne leke/kose med, og når han var ferdig, sa vi at han skulle lukke igjen øynene og "lalle sove". Vi forklarte mange ganger til han at hvis han skulle få lov til å ha lekene i senga, måtte han ligge der, og IKKE gå ut av senga, for da tok vi lekene. Dette fungerte kjempegodt hos oss, kun ett par ganger har vi måttet tatt fra han lekene, ellers har han ligget i ro i senga til han sovnet. Skjønner godt det ble kjedelig for gutten min å ligge å se i taket helt til han sovnet, personlig er jeg avhengig av å lese før jeg sovner. Så da får han leke med en bil til han sovner. Ikke sikkert dette fungerer hos deg men verdt et forsøk? Kveldene er gull verdt, skjønner godt du blir fortvilet. Du sier gutten din blir for trøtt uten luren sin, men du tror ikke han kan være moden for å slutte å sove likevel? Min gutt har nettopp sluttet å sove om dagen, og ja, han er trett, men det er en vanesak og det går bedre og bedre for hver dag. -Og jeg får gutten i seng tidligere, som resulterer i lengre kvelder. Det hender seg det blir veldig tidlige kvelder, halv sju-sju, men da våkner han halv sju-sju om morgenen også, noe som er perfekt i forhold til vårt tidsskjema om morgenen. -Og jeg slipper å vekke han om morgenen, synes det er helt grusomt å vekke han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå