Mammamia&EmmaTherese Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Trenger litt hjelp til hva jeg skal med på sykehuset... Noen som har noen tips, evt no liste som er lagt ut før?
Ophelia & Jr. Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har laget meg et sammendrag av lister som har vært lagt ut her tidligere. Tenker jeg skal legge til og trekke fra litt etter hva jeg føler passer... Er 36 uker i morra, så bør vel kanskje begynne å tenke på å pakke...? - Helsekort/papirene dine, MÅ HA! - Noe energirikt å spise under fødsel (som man kan ta små munnfuller av feks blanding med nøtter/rosiner) - Drikke - Skift til pappa - Mat til pappa Toalettsaker - shampo og balsam, deo - tannkrem og tannbørste, tanntråd - hårbørste og hårstrikk, for de med langt hår - fuktighetskrem, kropp og ansikt er fort tørr luft på sykehus - lypsyl - hårføner, til tørk av underliv eller KSarr - store bind - MYKT toalettpapir, lambi er fint - Stort dusjhåndkle - Ammeinnlegg, engangs og ull - Sånne melkeoppsamlingskopper, i tilfelle store lekkasjer - Brystvortekrem - Medisinsk grønnsåpe - Bleier til baby Egne babyklær: - ullteppe/helseteppe - to bodyer - sokker - lue - bukse - pysj - Jakke/dress til turen hjem - Mobil m/lader - Kamera m/lader - Filofax/notatblokk og penn, ammetåka er ubarmhjertig Klær - Løs bukse - løs, ammevennlig topp, to stk - AmmeBH - sokker - truser som holder store bind godt på plass. - innejakke/tykkere genser, kan være kaldt i restaurant - slipinsko - Engangstruser fra apoteket
Ladybug~N&E Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 pleier å legge ut denne jeg! basert på egne erfaringer. til mor: 2myke bukser m/jakke (genser er fiklete når man ammer) 2ammetopper - 2amme-bh sokker - truser. sånne som holder seg oppe!! noe å sove i dersom man ikke vil bruke sykehusskjorta! toalettsaker- shampo, dusjsåpe, deo, fuktighetskrem, lypsyl, salve til såre brystvorter, ammeinnlegg, sminke, hårsaker, tannsaker og ev. egne bind og toalettpapir slippers håndkle (sykehusa har håndkler i str. klut) ev. tøfler og badekåpe dersom man bruker det kamera, lader, batterier, mobil, helsekort, småpenger og tidsfordriv til baby: enten klær for hele oppholdet om du vil bruke egne klær eller bare til hjemreisen. til far: deo, ren tskjorte og bukse. sånn i tilfelle. oppkast kan forekomme;) dessuten kan far også bli svett under fødselen og da er det godt med en ren tskjorte og ny deo! tror det var alt!!! og finner man ut at man mangler noe så er det jo bare å sende noen for å hente;) jeg pleier også å si at det man ikke bruker hjemme trenger man heller ikke på barsel. unngå å stappe bagen med for mye dill dall og tøy du ikke bruker til vanlig.
Mammamia&EmmaTherese Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Tusen takk for svar:) Greit med en liste fra noen med erfaring:) Prøver å pakke ganske "lett":-) Orker ikke å ha med alt for mye unødvendig iallfall! Lykke til:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Må bare føye til at jeg hadde med meg litt nødproviant når jeg fødte sist, og ingenting av det ble rørt. Hadde med meg sukkerdrops, sjokolade, frukt, drikke o.l. Men det var ikke mye som fristet og man tenkte ikke mye på mat. Jeg spiste det jeg fikk servert på sykehuset, og det var bare pappaen som måtte kjøpe seg mat. Det som kom godt med (i alle fall de første timene) var ukeblad og aviser. Ville ikke pakket med meg for mye proviant, kanskje bare en sjokolade. Man får jo saft, vann og juice på sykehuset og det er i det minste kaldt.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Jeg hadde med meg den store kofferten, men jeg brukte nesten ingen ting av det.... Det som jeg hadde behov for var: toalettartikler som tannkost, tannkrem, deo, børste og hårføner. Mykt dopapir kan være greit å ha... En god bukse og sokker. Ammebh og engangsinlegg. Hentesett til babyen. Klær til baby og bleier får du på sykehuset. Bind er det også der. De har håndklær og skjorter som du bruker der.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Ser du har fått mange gode råd her. Er førstegangs og har googlet litt lister og lest masse her inne+ snakket med sykehuset og ser det er forskjell i hva man får på sykehuset.,.. På Ullevål skal de visstnok spare inn penger og har byttet engangstrusene med store bleier og dermed ble det til at jeg kjøpte slike engangs selv (fått tips at de kan også være gode som potensielle ammebher dersom det er for stort trykk der). Vil helst slippe bleie etterhvert om det er mulig. Ser selvfølgelig ann akkurat det. Og man får 10 stk bleier til den lille på vårt sykehus, noe jeg antar er for lite så tar heller med en pakke enn å måtte sende avgårde mann elelr kjøpe i den svindyre kiosken. Håndklene er små ja, det sa også jordmor til meg. Ta gjerne med eget. På pasienthotell er det ikke alltid tilgang på klær til babyen så ta med egne isåfall. Safta på sykehuset er gjerne av billig husholdningssaft type. jeg pakket da med en som jeg syns smaker godt med masse sukker i, solbærsirup. Det er om å gjøre å få i seg væske underveis. Ikke alle er like sære som meg da men.. hehe.. Ergo, sjekk litt hva som er tilgjengelig på ditt sykehus også før du pakker, iallefall om du er som jeg og gjerne vil ha minst mulig å tenke på i tiden etter fødsel. pakker heller litt for mye enn for lite og håper vi kan nyte tiden med babyen max sammen uten å sende far på tokt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå