Gjest Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Noen som har sine barn i 3-4 årsalderen sittende på bilpute bare, ikke stol? Bare lurer hva som er "vanlig". Ikke gi meg link til trygg trafikk.no etc, lurer på hva som blir praktisert?
Honningmelon Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror ikke det er veldig vanlig at barn i den alderen sitter kun på pute. Jeg har i allefall ikke sett det.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 det annbefales ikke. de bør sitte med 5 punktsele til de er 18 kilo, men kan gå over til beltestol ved 15 kilo. disse beltestolene kan brukes fra 15 til 36 kilo, og 36 kilo er ca 10 år. så ja de bør sitte i stol så lenge det bare går ann. sitter det på pute har det jo ingen virkning annet enn at de kommer høyere opp. sitter de i beltestol får de riktig støtte hele veien, og har støtte på sidene som tar i mot i en eventuel kolisjon ol. også hvis de sovner vil de kanskje henge utenfor selen om de sitter på bare pute. så jeg ville nok ikke gjort det nei. beltestolene er jo sånn at du flytter ryggen etter som barnet vokser, og da vil selen og sånn alltid være i riktig høyde for barnet. det er ikke så mange seter man kan ta av ryggen på lenger slik at man bare får pute, eller at det selges løse puter da dette ikke er det tryggeste for disse små. blir jo litt annet når de kommer litt opp i alder, men jeg ville nok prøvd å drøye det til de begynner på skolen ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå