Hildeks Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hvor store biter? Brekker ikke din seg? mi brekker seg noe voldsomt(fikk gnage på en skalk og fikk av noen biter som hun ikke likte å ha i halsen) Hvordan gå frem? Mi er 7 mnd og klar for noe nytt (strekker seg og gaper etter vår mat hele tiden)
betty74 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Vi har akkurat startet med brød. Til og begynne med fikk hun det jeg kaller smuler som jeg ga henne i munnen. Nå har vi avansert til litt større biter med smør, leverpostei eller prim på som jeg gir henne i hånda hennes. Veldig artig å se på når hun skal spise de bitene.. Noen havner mellom fingrene og i håret, men som regel går det rett ned, for hun synes det er veldig godt. Kjøpte familiebrød på Baker hansen som ikke har noen store korn i seg. En mellomgrøv type.
Leontine Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Dynk brødskiven i melk (mm eller mme), og ha på pålegg etterpå. Da blir brødskive mykere og lettere å svelge. Minke dynkingen etterhvert som barnet blir vant til å tygge og svelge mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå