Gå til innhold

Lurer litt på noe..ang kundebehandling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere er i en butikk og skal handle,tenker ikke på matvarebutikker osv men mer klesbutikker osv,liker dere da å bli spurt om dere trenger hjelp eller spør dere helst selv om hjelp?

og når personalet spør om hjelp og dere sier nei,skal da personalet bare gå tilbake til sitt,eller stå i beredskap om det er noe dere lurer på?

altså,HVORDAN liker dere å bli behandla ang hjelp i butikker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er greit hvis de spør om jeg trenger hjelp når jeg kommer inn,for noen ggr ser jeg etter noe spesielt og slipper da å bruke unødvendig tid på å se om de har det eller ikke.

Hvis jeg takker nei,syns jeg det er greit at de går tilbake til det de drev med,så går jeg heller og spør hvis det er noe jeg lurer på;-)

Skrevet

Synes det er koselig om noen sier "Hei! Bare si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med" ellerno. Om jeg sier nei, trenger h*n ikke fotfølge meg =P Men trenger heller ikke gjemme seg på bakrommet =) Jeg har for vane og si jeg ikke trenger hjelp, men så lurer jeg på noe etterpå likevel...!

Skrevet

Jeg liker best å få titte litt først, men så gjerne bli spurt. Og når jeg blir spurt og takker nei, kan de gjerne få gjøre hva de vil for meg; jeg har jo takket nei. Men takler IKKE sånne som følger med på meg når jeg har takket nei til hjelp, evt i tillegg kommenterer tingene jeg ser på/tar i *grøss*

Skrevet

Jeg liker at betjeningen sier hei og kanskje spør om det er noe jeg ser etter eller trenger hjelp til. Jeg sier stort sett alltid nei, at jeg vil kikke selv først. Da vil jeg ikke at de skal "henge" over meg, da går jeg ut av butikken. Værste jeg vet er å ikke få kikke i fred. De må gjerne pakke opp varer, rydde osv, men være tilgjengelig hvis jeg trenger hjelp. Handler stort sett på Vero Moda og der synes jeg de har bra kundebehandling. Pop In hadde alt for mye, der kom de inn i prøverommet.... H&M har kanskje litt lite, men det er jo en litt annen type butikk da.

Skrevet

Liker at de smiler og sier hei når jeg kommer inn i butikken. Hvis de er opptatt med kunde syns jeg likevel de skal vise at de har "sett" meg.

Det er greit å bli spurt om jeg trenger hjelp, eller om jeg ser etter noe spesielt, men sier jeg nei da kan de gå tilbake til det de holdt på med, eller hjelpe en annen kunde. I hvertfall IKKE stå og se på hva jeg foretar meg.

Hater når de skal prøve å selge meg ting jeg ikke trenger. Feks om jeg kjøper en kjole og en topp og står i kassa for å betale, så spør de gjerne om jeg trenger noen sokker. DET hater jeg! Eller skal selge med en genser som passer såååå godt til den buksa *grrr*

Skrevet

Jeg foretrekker egentlig å handle i fred, men om de gir seg til kjenne og spør en gang, og så trekker seg tilbake, er det helt greit.

Skrevet

tja er jo forsåvidt greit at de spør om jeg trenger hjelp, men for min del så er det ikke så farlig. jobber jo i butikk selv, og det kjøres veldig på dette med at vi skal se kunden, spørre om hjelp, si hei osv. det er greit det, men når jeg handler selv så liker jeg å titte for meg selv også spør jeg bare om det er noe eller at jeg ikke finner eller noe..

Skrevet

ja det er det jeg mener..

jeg får liksom drilla inn i hodet at vi skal alltid si hei,spørre om de vil ha hjelp osv..

men jeg føler liksom at jeg "kaster" meg over dem og føler avogtil at de blir sure om jeg maser,for vi skal alltid så beredt til kunden..

og selv om de sier nei skal vi alltid være der med dem..og det føler jeg liksom blir litt feil,med tanke på at jeg selv hadde hata det..

Skrevet

Liker at de spør om det er noe de kan hjelpe meg med når jeg kommer inn i butikken, og stå klar til å hjelpe om jeg trenger noe. LIker ikke de som nærmest hopper inn i garderoben, der liker jeg best å stå og prøve i fred! Liker ikke de som henger hakk i hæl, og prøver å presse på meg allslags ting; da flykter jeg fort ut av butikken! Tror de asatte fort merker om kunden vil ha veldig mye hjelp, eller helst bare vil finne ut ting på egen hånd!

Skrevet

At de som jobber i butikker henger over kundene hele oppholdet deres i butikken tror jeg skremmer mer enn det lokker. Det er flere butikker jeg ikke går inn i en gang pga. de ansatte. Da drar jeg faktisk til et annet sted med samme butikk.

Skrevet

jeg liker å kikke leeeenge, jeg vet veldig goddt at det er betjening i butikken.

Skrevet

HI...: det høres veldig ut som en kjede jeg jobbet i, syntes de hadde vel stort fokus på kundeservice, at det liksom ble for mye...

Kan jeg spørre hvor du jobber, eller kan du bare si forbokstaven på kjeden?

Skrevet

det er ikke en klesbutikk selv om jeg gav det som et alternativ =)

Skrevet

Syns det er helt greit om de spør om jeg vil ha noe hjelp, men stort sett spør jeg selv om det er noe.

Jeg kan ikke fordra at folk fotfølger meg, og står og stirrer på meg i butikken. Da blir jeg suuuperstresset.

En butikk her jeg bor, var det ei som jobber som var ekstremt innpåsliten. Hun ropte fra kassa hvis jeg gikk i prøverommet, og lurte på om det passet, og hun MÅTTE vise fram 100 ting hun hadde fått inn, som hadde passet meg såååå perfekt. Puh...

Skrevet

Ikke klesbutikk jeg jobbet i heller... :o)

Skrevet

var forresten i en liten videosjappe en gang, der den ansatte absolutt skulle hjelpe meg å finne film for kvelden. SLITSOMT!

Skrevet

får litt panikk jeg da de lurer på om jeg trenger hjelp. kommer nok aldri til å venne meg til det der. er kjaptkjapt ferdig med handlinga jeg da*rødme*

liker å handle på egenhånd og heller be om hjelp selv

Skrevet

begynner på B =)

Skrevet

Ok, da er det ikke samme. Men hørtes veldig likt ut... :o)

Skrevet

uten å ha lest annet enn hovedinnleggers innlegg er mitt svar:

Jeg liker å titte alene, føler jeg at personalet "står i beredskap" føler jeg meg overvåket og kan tro de tenker teite ting som "herregud, ser hun på DET DER, passer henne IKKE" osv.

Da går jeg heller..

De må gjerne si hei når man kommer inn, eller vise at man er sett, eller spørre om man trenger hjelp etc.

Men, jeg spør om jeg lurer på noe, jeg ønsker å handle ifred. :)

Skrevet

Har opplevd å nesten bli jagd omkring i butikken, av overivrige butikkansatte. Så jeg tenker. Spør om de vil ha hjelp. Svarer de nei, kan du jo f.eks si at det er bare å si fra om det skulle være noe. Og så gå tilbake til det du holder på med. Men ikke gjøre deg veldig utilgjengelig, om du forstår.

Skrevet

jeg liker å bli møtt mer et smil, et hei, eller et hyggelig spm om jeg trenger hjelp. og etter det vil jeg helst være helt i fred, uten sånne blikk, til jeg evt tar kontakt om dte faktisk var noe jeg lurte på.. komme rmye an på tonen man får med den ansatte også, om det passer seg å "småsnakke" litt liksom..

jobbe rselv i butikk og sier somregel hei/ vil du ha hjelp/ trenger du hjelp til noe så bare si ifra, eller et eller annet sånnt.. så lar jeg kunden kikke i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...