Lillespireengangtil Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Poden vår på 2 år og 2mnd er et mareritt å legge for tida!Vi legger han,leser kanskje ei bok og sier god natt.Etter et minutt kommer han ned igjen..Sånn holder han på i opptil 2 timer! Noen råd noen??!
Lillespireengangtil Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. juni 2008 Oi,mente selvfølgelig LEGGINGA
UnePune äntligen hemma! Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Vi sliter også med 1,5-åringen, så har dessverre ingen råd! Både i går og i dag holdt han på i 2 timer. Er ikke sikker på om han sover nå heller, for jeg gav opp så fort gubben kom hjem fra jobb =P Håper noen andre har noen gode tips...=)
Pysa Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt. Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt. Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga. kgr
Lillespireengangtil Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 Ja,han sover på dagtid enda..Har redusert fra to timer til 1time,men kanskje vi bare må kutte helt ut da..I dag trengte han virkelig duppen på dagtid,for han stod opp kl 05!
Minnie Mom Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Gutten vår var helt umulig å legge i vinter, ble værre og værre. Brukte 2 timer hver kveld, jeg var høygravid og sliten. Etter jul måtte vi gjøre noe, og kuttet dagsøvnen til 1 time. Det fungerte ikke, så vi kuttet den helt ut. Var noen tunge ettermiddager og det er det fremdeles når han har vært ute i bhg hele dagen. Men så sovner han momentant kl 19 hver kveld, og han synes det er godt å legge seg. Det er så deilig! ) Min anbefaling er derfor å kutte ut dagsøvnen. Det kan bli noen slitsomme ettermiddager med sutrete og sliten gutt i begynnelsen, men det vil være verdt det. Går seg til etterhvert!
Lillespireengangtil Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2008 Takk for tipset Minnie,tenker vi prøver den.Sutrete gutt gjør meg ingenting,så lenge jeg har noen timer for meg selv til å sitte i sofaen å SLAPPE AV før jeg legger meg.
Minnie Mom Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Nettopp det jeg tenker også.. ) Nå nyter jeg de stille timene på kvelden med pc, tv, trening og husarbeid. Gutten vår var 2 år og 4 mnd da vi sluttet med dagsøvnen. Kunne sikkert ha sluttet 2 mnd tidligere og sluppet så mange vanskelige kvelder, men trodde han trengte søvn på dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå