Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Har ei tulle på 2 uker, og makan til apetitt har jeg aldri opplevd, tror jeg! Begynte å amme kl.18. Hun tømte begge brystene, men var ikke fornøyd. Hadde 75 ml med mm i kjøleskapet som jeg ga henne. Tenkte at hun sikkert bare kom til å ta et par slurker, men hun tømte flaska..! Etter den var hun heller ikke fornøyd! Hentet 50 ml mme, og av dette drakk hun 25... Først da ble det stille. Vi var vel ferdige litt over kl.19. Nå vil hun søren meg ha mat igjen!! Hva skjer?? Hun er jo bare 2 uker gammel, og spiser like mye som en på nærmere 10 mnd sikkert! Noen som har opplevd det samme? Hva gjør jeg??
2hærligegutter Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Helt vanlig at de spiser ofte og ikke virker fornøyde på ettermidag/kveld de første ukene. Dette er fordi man produserer mindre melk utover dagen. men det er veldig viktig at de får så ofte de ønsker siden vi produserer mest av den feite melka på ettermiddag/kveld, og de spiser seg opp for natten. og det er viktig for melkeproduksjonen. Vi holdt på sånn 1 ca 4 uker. spiste hver halv time, først den ene puppen så vente 30 min så den andre. det gikk ca 1 t mellom amming på hver pupp. enkelte kveder fikk han litt mme (ca30-60 ml) etter pupp, for å få litt avlastning, slet med såre brystvorter. det tok ikke lang tid før han sov 4-6 timer i strekk den første delen av natten.
Hildeks Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Ville nok ikke gitt mme så tidlig, i og med at melkeproduksjonen er helt i startfasen enda. Mange er sånn i begynnelsen, mi var sånn også, er helt normalt at de nesten henger på puppen den første tia, og det må de jo nesten også for å få opp produksjonen og stabilisere den. Det kan jo også vere at du har ei som ikke har magemål, som bare spiser og spiser, har hørt om de og har ei venninne som hadde en gutt som var sånn. Hun fikk beskjed om å amme når han ville ha, og heller prøve med smokk og roe ned mellom måltidene, for hun burde ikke gi tillegg sia han ikke var komt helt igang med amming og produksjon.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Vet at jeg helst ikke skal gi mme, men når brystene er tomme (og sinnsykt såre!) og hun nekter å ta smokk, så har jeg ikke så mye valg føler jeg... Kan jo ikke la henne ligger der å skrike heller..! Men det er godt å høre det er normalt. Kan ikke huske at eldste jenta var sånn... Blir jo litt bekymra... Får tro og håpe at det går seg til snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå