Gå til innhold

Noen som kryper enda?


r r r

Anbefalte innlegg

Minsten (født 12/10) kommer seg jammen opp på knærne nå og er helt på nippet til å krype. Tror ikke mine egne øyne! Ingen av de andre var så tidlige. Vi har nemlig glatt parkett. Men denne karen har det visst litt travelt. Følger ikke alltid helt med på hva han foretar seg siden huset stort sett er ganske barnesikkert og den nye trappa har fått trappegrind. Men her i dag begynte han plutselig å gråte fortvilet. Da satt han på kne nedenfor den ene kjøkkenstolen og holdt seg fast i stolsetet med hendene. Hvordan i all verden fikk han det til? Skal si jeg blir litt overrasket ja.

Er det noen som kryper skikkelig enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.... Våre barn er født på samme da :)) Tulla kryper ikke enda, men hun åler seg fram... Det har hun gjort siden hun var 5 mnd.. Hun går opp i krypestilling, men kommer seg ikke rundt. MEN hun har begynt å reise seg opp etter ting... Moro å se hvor fort de lærer... En annen ting hun også har lært seg, er å kysse.. Kysser hele dagen nå :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en "åler" enda.. Er oppe på kne stadig, men litt vanskelig å få beveget seg fremover i den stillingen enda, men tror nok det nermer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 oktober her...

han kryper som BARE det... går så fort at jeg klarer nesten ikke å følge med... han blir da 8 mnd i morgen, men har gjort det vel halvannen uke:)

Men nå begynner han å få skikkelig tempo, og han vil ikke leke med lekene sine, han vil røre stikk kontakter (hjelpes=), ledninger, blomster osv..

så jeg har strippa stua helt for farlig gjenstander! :) syns det er best:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at fra han var 6.5 mnd krøp han bakover... og han ble så utrolig sint:) hehe. så det tok rimelig lang tid før han kom seg fremover ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 oktober her.

Jenta har nettopp funnet ut at hun kan åle seg fremover.. Er over ALT.. Hun prøver å komme opp på knærene, men får det ikke helt til..

 

Så nå har vi barnesikret huset...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her krabbes det som bare det! (f.31/10) hun kommer etter meg til kjøkkenet (legger av en eller annen ruta om tripp-trapp-stolen, og klatrer over beina på den) om hun kommer seg forbi alle fristelsene i gangen da.. ;)

har også parkett, så det gikk i kryping/åling en stund, men hun knekte koden for et par uker siden.

og siden har hun også prøvd å dra seg opp på alt hun kommer over. alt fra beina mine til leker og stoler... ikke så lett å komme seg opp på en babygym med myke bøyler!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må slutte å lese disse trådene, blir bare bekymret ;-( Gutten min ruller begge veier og snur seg rundt sin egen akse, men er ikke i nærheten av å krype ennå....åler seg heller ikke fram. Han er født 24. oktober, 3 uker for tidlig. Er han sen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktobernurket - Nei, han er IKKE sein... Jeg har mitt 3 barn, og han er myye tidligere enn de to forrige, min nr 2 lærte å rulle fra rygg til mage når hun var rett over 8 mnd, og beg ikke å åle før hun var 11 mnd. Dette helt individuelt... Så bare slapp av, ingenting og bekymre seg over iallfall.. :) Han beg når han er klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar ;-) Virker som alle oktoberbabyene snart er oppe og går, blir bare litt bekymra... Men han er jo en rask og kvikk unge ellers, så det kommer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Snuppa mi er omtrent på samme nivå som babyen din hvis det er beroligende! Hun er høyst normal, men ganske rolig. Hvis hun er som sin storesøster, kan jeg ta det med ro en liten stund til.

 

Husk at det nok er vanligere å skrive om hvababyene kan enn hva de ikke kan. Derfor virker det jo som om alle kabber.

 

Så kan jo vi to ta livet med ro med ikke fullt så mobile babyer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lille tulle er også født 24.10, og viser absolutt ingenting på å ville krype! Hun kan ikke fordra å ligge på magen, så triller hun rundt tar det ikke lang tid før hun hyler til for å få hjelp til å komme seg tilbake igjen, dette klarer hun nemlig ikke selv enda heller. Trener litt hver dag på å ligge på magen, legger hunden foran blant annet (som hun forguder!) for å gjøre det ekstra spennende, men fremdeles trives hun best å kunne ligge på rygg og slenge seg fra side til side mens hun jabber i ett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er født 3 oktober. ( født 2 uker for tidlig)

 

Hun begynte når hun var 8 mnd å åle seg fremover. Kryper ikke enda..

Nå er hun OVER ALT... kan ikke snu meg i 2 sekunder... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jenta mi begynte å krabbe 1 uke før ho var 8mnd. Da fant ho ut av armer og bein. Nå må ho passes på :) Ho er ikke fornøyd med "bare" å krabbe, så nå reiser ho seg opp og prøver å bevege beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

 

jenten min er født 17.10 og karbber heller ikke enda... hu har rullet bortover gulvene siden hu var 5 mnd.. å først no når hu ble 8 mnd begynte hu med å åle deg fremover.. hu prøver å komme seg opp i krypestilling men får det ikke helt til enda...

 

men hu klapper i hendene og vinker hade da=) og hu står helt støtt om vi stiller hu til ting hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...