mamamari Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Jeg er 26 + 4 idag å vi har en Engelsk bullterrier som samboeren min har hatt siden før vi møttes, det vil si nesten 4 år.. Legen min ga meg beskjed om å kvitte meg med hunden pga jeg er allerigsk og det måtte samboeren min bare godta.. Jeg er uenig for ettersom jeg er allergisk mot gress også burde jeg vel holdt meg borte fra dette også?? Dessuten er jeg bekymret for hvordan den hunderasen reagerer på ny baby i hus.. andre som har samme problem?
Nætte;mortil2 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Kjenner ikke til rasen, men de fleste hunder som er trygge og rolige, og har et godt hjem med mye stimulering og aktivitet, syns det går helt ok å få en baby i hus.. Finnes mange tips man kan følge i forkant for å gjøre overgangen lettere... Ang allergi så leste jeg nettopp i illustrert vitenskap om dette... Barn som vokser opp i hjem med kjæledyr utvikler mindre allergi enn andre.. Så selv om du er allergisk er det ikke ensbetydende med at ditt barn får det.. Men det er fint å være obs på det og være forberedt på at det kan skje!!!! Vi har både hund og katt, så jeg har vært frampå hos lege og helsesøster ang plager som kan komme av allergi, men har heldigvis ikke vist noe slikt med førstemann.. Lykke til!
Nætte;mortil2 Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 I tillegg finnes det et allergihemmende middel som kan smøres/sprayes over hunden.. Har bare hørt om det, men kan sikkert kontakte veterinær for å høre mer om det..
Promp Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Hallo!! Vi har hund og jeg er gravid med nr to nå. Da førstemann ble født hadde vi også hund, og ingen allergi påvist her. Tvert imot, friskere barn (bank i bordet) skal man lete lenge etter!!! Så vi satser på at det går bra denne gangen også. For meg er det utrolig viktig å la barna mine vokse opp med dyr. Min førstefødte har blitt et robust barn, full av empati og omsorg for både tobente og firbente! Og, som nevnt, så lenge hunden deres er trygg og har avfunnet seg med sin plass i familien, ville jeg ikke vært urolig. Bare ta ting som de kommer. Du er sjefen når bebissen kommer uansett! Da er du som ulvemor, og de andre i flokken retter seg etter deg! Masse lykke til!!!
mamamari Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Takk for hjelpen jeg har vokst opp med katter hele livet å til tross for allergi mot dem har jeg alltid klart å hatt dem rundt meg og har aldri lidd noe av dette.. han er en rolig hund med mennesker og barn(bare ikke hannhunder) men det er vel vanlig det da
Promp Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Det virker ikke som du har noe å være redd for! Hannhunder er hannhunder, uansett om du har barn eller ikke. Uansett hvor trygg jeg er på min hund og mitt barn, lar jeg dem aldri være alene et minutt. Jeg holder alltid øye med dem, for dyr er dyr og barn er barn. Så man må hele tiden passe på begge to:-) Dette går nok bra! Lykke til!
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Å! Såg eit pulsprogram om akkurat ditta i går kveld! Fann det på nrk nett-tv. Var enten ein radioreportasje eller ein av programma. Hugsar ikkje heilt, såg ein del i går. Muleg du finne noko der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå