Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har søkt hos NAV om foreldrepenger, og regner med at man får svar etterhvert (? glemte å spørre om dette da jeg var der)... Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg og på..

Jeg søkte etter foreldrepenger i April jeg.. Fortsatt ikke hørt noe..

Jeg trur jeg skal ringe til NAV selv og høre om de har fått søknaden min.. For jeg vil gjerne ha alt klart FØR lillegutt kommer :)

Når var det du søkte?

Skrevet

Tror ikke man skal få svar, uten at jeg skal være skråsikker på det.

Jeg fikk i hvert fall ikke svar i forrige sv.skap.

Hadde ringt NAV for å høre : )

Skrevet

Man får ikke noe skriftlig fra nav før babyen er født.. Dette fordi de jo skal beregne permisjon etter faktisk fødselsdato på babyen og ikke termindato.... Man skal allikevel få permisjonspenger i de 3 ukene før termin....

Skrevet

Takk for svar:) Jeg sendte vel inn søknaden i slutten av april/ starten av mai tenker jeg... Hvis jeg ikke får svar snart tar jeg kontakt med NAV tenker jeg, blir litt usikker når det ikke kommer noe svar (stoler liksom ikke helt på NAV). Kjedelig å ikke få den støtten man skal ha.

Skrevet

Dette kan da ikke stemme.Jeg har fått svar fra NAV og permisjonen er regnet utifra termindato jeg og der står det også at jeg mister de 3 ukene før fødselen hvis jeg føder før det. Hvordan skal de kunne vite når du skal ut i permisjon når du ikke vet når du føder?

Jeg fikk forøvrig svar fra NAV ca en måned etter at jeg sendte søknaden.

Skrevet

Dæven, da skal jeg ta å ringe nav til mandagen. For dette her vil jeg veldig gjerne ha i orden lissom..

Tusen takk for svar(selvom dette ikke var mitt innlegg så hjalp det meg og) hihi

Skrevet

Hvilket Nav kontor tilhører du julihippo;) ??

Skrevet

Det jeg mente er at datoen for når morspermisjonen starter (altså de 6 ukene før fødsel) er avhengig av når man føder.. Derfor gidder de ikke sende ut to brev - altså ett brev om når permisjon begynner i forhold til termin og ett brev senere i forhold til reell fødselsdato.... Det var iallefall det jeg fikk vite når jeg snakket med mitt lokale nav kontor..

Skrevet

jeg ringte å spurte NAV om dette igår faktisk, synes også det hadde vært greit å vite at alt var i orden. Fikk da til svar at jeg fikk svar på søknaden etter at barnet er født..men fikk jo også svar at den var godkjent da, så er man i tvil om alt skulle være i orden så er det jo bare å ringe å få bekreftet dette pr tlf ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...