vår baby Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 mini er 5 uker. Vi er på stranda en del. Han ligger selvfølgelig i skyggen, men burde kansje bruke solkrem i ansiktet. Jeg vet virkelig ikke.
fiskelisken Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har en liten en på 6 uker og han bruker solkrem..på armer og ben..og ansikt. kjøpt på apotek, solfaktor 25. Hvis man sitter under parasol e.l så kan det fortsatt komme litt stråler igjennom.
2hærligegutter Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 For all del bruk solkrem. for å unngå stråling må man holde seg innendørs. kjøp en passende solkrem på apoteket uten parfyme og med kun fysisk filter. de blir litt vite av det, men det er det beste.
En, snart to :) Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Bruk solkrem! Uv- strålene er like sterke i skyggen som i sola. Smør inn hele kroppen for å være sikker. Bedre å smør for mye enn for lite! Og smør med solkrem beregnet for babyer, dvs med høy faktor. Kjøp på apoteket.
SuperGlad Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 bruker vichy capital solei(?) som er faktor 50 på både gutten min på 8 mnd å jenta mi på 2 år. Ble kåret best i test i vg eller dagbladet for få dager siden.
Bianca83 Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 I går skulle jeg kjøpe solkrem på apoteket og spurte hu dama bak skranken. men nei da, skulle ikke bruke solkrem til så små babyer sa hun. Det fraråder de. babyen min er 2 mnd og jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle si, for når vi er ute i skyggen så kommer det jo litt sol der for det vil jeg tro. Bruk heldekkende klær sa hun, men jeg mener ærlig talt. i denne varmen så får vesla mi lov til å sprelle med tærne altså. Vet ikke hva som er værst jeg litt solkrem eller en varm baby i heldekkende klær... Noen andre som har hørt dette?
Simbasa Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Både enkelte solkremmerker (Nivea for kids) og babybøker anbefaler at en har heldekkende klær når en er ute i sola. Det er også vanlig praksis i mange varmere land. Dersom en velger lyse,luftige plagg trenger det ikke være varmere enn å sprelle halvnaken.En sier at en kler varmen ute samtidig som en unngår solbrenthet. Når det er sagt, bruker jeg solkrem og sommerbody på gutten min som er 1 mnd. Dersom jeg må gå i verste solsteken legger jeg et tynt teppe (f.eks ren gulpeklut)over beina hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå