walde81 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hun nekter å ta pupp og spiser av flaske hvis man gir når hun legges på stellebordet. Går opp veldig lite i vekt. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg. begynner med grøt i morgen, men ville gjerne ammet litt til. er så redd for å slutte å produsere melk...ikke alltid det passer seg å pumpe...
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Noen tips som kanskje kan hjelpe: Prøv å amme i et mørkt og stille rom. Prøv å amme liggende. Hvis du har treg utdrivning, be om resept på nesespray Synoticin(ikke helt sikker på stavingen) som øker utdrivningen (melka kommer fortere). Dette har hjulpet her, tror gutten min en periode var så nyskjerrig på alt rundt seg at det ble vanskelig å konsentrere seg om puppen.
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Har samme problem med gutten min på 3 mnd. Puppenekt er ikke gøy. Vet hvordan du har det, er slitsomt og tar mye energi. Prøv å tenk om det har vært noen forandringer fra når hun begynte med å nekte å spise. Fått mensen tilbake? Bodylotion eller såpe som lukter? Parfyme? Jeg spurte helsesøstra mi om jeg skulle begynne med flaske i stedet for, siden han ikke fikk i seg mat. Men hun mente jeg ikke måtte finne på å gi på flaske, for da blir han forvirret...Og trøstet meg med at han spiser hvis han er sulten! Har prøvd ALT mulig for å få han til å spise, er ikke før nå jeg har skjønt hvorfor (han vrenger underleppa innover slik at han svelger masse luft). Så det gjelder å tenke på hva som har forandret seg etter hun begynte med tullet. ;o) Ikke gi opp amminga!! ;o) Gå på ammehjelpen.no sine sider å les om puppenekt.... Jeg fant ingenting som stemte med gutten min, men fant det ut selv etter å ha tenkt litt. Forresten, spiser hun godt om natta?
walde81 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 ja hun gjør egentlig det. og på morningen. på dagen er det helt umulig. mulig hun er blitt lei av at jeg tilbyr så ofte. måtte det pga lav vektøkning. egentlig sover hun ca 13 timer hver natt...så det er kjedelig å vekke henne for at hun skal spise
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Hva med å legge dere i senga på dagtid? Prat og kos med henne, så kan du tilby puppen. Hvis hun ikke vil ha, kan dere prate litt til så tilbyr du henne pånytt for å se om hun vil ha? Evt. kan du gi henne pupp mens hun sover på dagtid? Det bruker jeg å gjøre. Er eneste da jeg får i han mat på dagtid!
walde81 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2008 tar du henne opp da og gir henne når hun sover?
Gunni_2 Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Vekker du henne på natten for å gi henne mat? Da kan det være at hun spiser det hun trenger på natten. Kanskje du må snu på det, slik at hun spiser på dagtid istedet.
walde81 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2008 ja måtte det fordi hun går opp så lite. denne uken har hun kun gått opp 20 gram. hun spiser ikke så forferdelig mye på natta heller egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå