Gå til innhold

vedlikeholds frie utemøbler???

Anbefalte innlegg

Skrevet

fins det?? *hehe* skal lage platting i hagen, og invistere i nye møbler som skal ha mange plasser og være lite vedlikehold med...

noen gode tips? tenkte aliminium kanskje...

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=fstff#/page50/

noe i denne stilen kanskje... men er veldig usikker, for alt jeg har eid av utemøbler før har vært i plast;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du kjøper ting av aluminium/glass/plastrotting/polyrattan så er det "vedlikeholdsfritt", dvs det må jo vaskes jevnlig sånn som alt annet, men det kan i utgangspunktet stå ute hele året (plastrotting må ikke stå i press vinterstid, da plasten blir sprøere og den da kan sprekke). Hold deg langt unna alt av stål (ruster) som ikke er rustfritt (kan korrodere, men dette skal kunne vaskes/poleres bort), eller tre (obviously). Masse, masse å velge i blant vedlikeholdsfritt på utemøbler for tiden! Og så må jeg jo anbefale Bohus' produkter da, siden jeg jobber der :o) Men i aluminium er det mer moderne (Kastell-serien/Camero-serien) og ikke sånn koselig "smijernsliknende" møbler dessverre som var det jeg fikk opp på linken din). Kjenn på vekt ang aluminium forresten; jo tyngre jo bedre - stødigere og mer solid. Dette er ofte en av de tingene prisen sier noe om på sånne møbler.

Skrevet

var ikke de smijernslignende jeg ville ha, mer stilen på den andre siden, rette former, og rene overflater er mer det jeg er ute etter;o) skal ta en tur inn på bohus å titte nå!

Skrevet

liker godt kastell serien:o)

Skrevet

Du er ikke alene ;o)

Jeg syns den er veldig grei - får 6 stk rundt det store bordet hvis endene tas i bruk. Bare husk at glassplaten ligger løst, så den er enkel å ta inn om vinteren/når dere reiser bort/det er storm ute :o) Det er herdet glass, men får den seg en skikkelig støyt så eksploderer den :o/

Skrevet

hva med å kombinere camero bordet med kastell stolene? likte at man kan kjøpe et ekstra bord -det lille til camero å sette sammen med det store, så får man plass til flere ved behov... passer disse seriene sammen (digga hammocken litt og da;o)) og er det god kvalitet??? ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...