skimre Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 fins det?? *hehe* skal lage platting i hagen, og invistere i nye møbler som skal ha mange plasser og være lite vedlikehold med... noen gode tips? tenkte aliminium kanskje... http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=fstff#/page50/ noe i denne stilen kanskje... men er veldig usikker, for alt jeg har eid av utemøbler før har vært i plast;o)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Så lenge du kjøper ting av aluminium/glass/plastrotting/polyrattan så er det "vedlikeholdsfritt", dvs det må jo vaskes jevnlig sånn som alt annet, men det kan i utgangspunktet stå ute hele året (plastrotting må ikke stå i press vinterstid, da plasten blir sprøere og den da kan sprekke). Hold deg langt unna alt av stål (ruster) som ikke er rustfritt (kan korrodere, men dette skal kunne vaskes/poleres bort), eller tre (obviously). Masse, masse å velge i blant vedlikeholdsfritt på utemøbler for tiden! Og så må jeg jo anbefale Bohus' produkter da, siden jeg jobber der ) Men i aluminium er det mer moderne (Kastell-serien/Camero-serien) og ikke sånn koselig "smijernsliknende" møbler dessverre som var det jeg fikk opp på linken din). Kjenn på vekt ang aluminium forresten; jo tyngre jo bedre - stødigere og mer solid. Dette er ofte en av de tingene prisen sier noe om på sånne møbler.
skimre Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 var ikke de smijernslignende jeg ville ha, mer stilen på den andre siden, rette former, og rene overflater er mer det jeg er ute etter;o) skal ta en tur inn på bohus å titte nå!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Du er ikke alene ;o) Jeg syns den er veldig grei - får 6 stk rundt det store bordet hvis endene tas i bruk. Bare husk at glassplaten ligger løst, så den er enkel å ta inn om vinteren/når dere reiser bort/det er storm ute ) Det er herdet glass, men får den seg en skikkelig støyt så eksploderer den :o/
skimre Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 hva med å kombinere camero bordet med kastell stolene? likte at man kan kjøpe et ekstra bord -det lille til camero å sette sammen med det store, så får man plass til flere ved behov... passer disse seriene sammen (digga hammocken litt og da;o)) og er det god kvalitet??? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå