Gå til innhold

hva mener dere? barn eller studere?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir to år i august. Har så utrolig lyst på en liten baby til, men problemet er at jeg er ferdig med første år på vernepleien nå. Begynner på andreåre etter sommerferien. ville dere gjennomført skolen og så fått barn? Eller ville dere fått barn i studietiden? Er så redd for det blir alt for stor aldersforskjell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått barn _og_ studert.

Skrevet

Vi fikk barn, så studerte vi og så fikk vi et til barn. Ble stor aldersforskjell ja, 7,5 år, men vi angrer ikke. :o)

Skrevet

Vil ikke at aldersforskjellen skal bli for stor, men ser for meg at heltidsstudent og 2 barns mor er krevende! :)

Skrevet

jeg tenker akkurat samme som deg. Ser fordelen med å studere seg ferdig først og komme seg i jobb etterpå. Da er man jo økonomisk sikret. Men så er det jo med aldersforskjell og. Men du kan jo eventuelt bli gravid (prøve å bli) slik at du får baby siste året, slik at du får levert inn bachelor osv

Skrevet

Ja jeg er glad vi bare hadde en, men vi studerte begge to samtidig og hadde ingen familie i nærheten som kunne stille opp som avlastning og hjelp.

Skrevet

Ville gjort ferdig utdannelsen først. Tror ikke det er enklere å studere med to barn enn med ett iallefall.

Skrevet

Studert ferdig, også et barn.. :)

Skrevet

Sønnen min er 2 og jeg er ferdig med første året på vernepleien. Vi velger å vente til jeg er ferdig med utdannelsen. Ser for meg å ta utdannelse med 2 små er veldig krevende, samt at jeg ønsker å bli ferdig nå. Vi valgte å få 1 mann først pga. alderen til min mann, og neste kommer når han er over 40:o)

Skrevet

Det spørs jo litt på hva slags svangerskap du har, om du klarer å studere eller ikke mens du er gravid. Jeg klarer meg dååårlig som gravid, og får heller ikke studert da.

Hvis jeg var deg ville ejg fått et barn til nå, og tatt ferdig studiene seinere:) Hvis ikke må du nesten vente til du har fått fast jobb i tillegg, så du ikke havner midt imellom skole og jobb. Havner du midt imellom får du kun engangsstønad:)

Skrevet

Forresten.. Vi fikk vår første mens vi begge var studenter, og han tok ferdig skolen mens jeg var hjemme (siden vi bodde i forskjellige byer flyttet jeg og datteren vår ned til ham mens han gikk ferdig).

Nå er han i jobb, mens jeg fortsatt studerer. Vi fikk andremann i januar (første vår er 4 år nå), og jeg skal nå ta 5 eksamener:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...