Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Vi sliter med å få han i seng, masse jobb, sitter med han på fanget, osv. Han er blitt så trassig og sta. Er utrolig sliten av dette nå, men er redd en "skrikemetode" er galt på et så stor barn. Eller? HJELP, vær så snill...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Hos oss har vi vært bestemt da. På at slik er det bare. Vi har hatt den samme rutinen hele tiden. Bade/ skifte til nattis også få kveldsmat (evt omvendt rekkefølge) og pusse tenner. Vi passer på å ha god tid til å kose eller roe ned slik at han får tid til å kjenne at han er trøtt. Jeg synes det er viktig, og synes det er godt selv også. Sitter litt i sofaen før vi legger han i senga. Det har aldri vært noe problem å legge... Har dere god tid til kveldsstellet da?
Lille_bie Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Vi startet vår rutine når lillegutt var ca 3 mnd. Han er nå 21 mnd. Og smiler og løper til senga si selv når vi spør om han vil sove. Barnetv eller nå i finværet er vi ute og leker. Bading eller kattevask. På med pysj. Kveldsmat. En liten bok noen ganger. Tannpuss Og en fast nattasang i senga. Han ligger noen ganger litt og pludrer og prater, danderer dyna, bamsene og smokkene før han sovner. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Hos oss går det litt i perioder. Noen ganger går det helt glatt å legge henne. I andre perioder tar det litt mer tid. Men vi har de samme rutinene hver dag. -Bad/dusj eller bare vasking. -Skifte til pysj -Melk og evt tran. Evt kveldsmat hvis hun ikke har spist noe særlig til middag. Hender jo at hun nekter å spise noe som helst til middag. -Tannpuss - dette er problemet for oss. Hun hyler og vi tror hele nabolaget må tro at vi plager henne noe fryktelig... -Hun legges i senga ca 1930. Vi trekker for gardiner, gir henne smokk og bamse. Holder henne i hånda og synger en del nattasanger. Så lukker vi døra bak oss og går ut. Noen ganger protesterer hun heftig. Og vi må inn mange ganger. Da står hun oppreist og roper og skriker. Har kasta smokken i gulvet og er rasende. I det siste har jeg prøvd mer og mer å forklare henne at "Nå er det natt. Alle barna sover nå". Ramser opp barn i barnehagen og i nabolaget og sier at de også sover nå. Og sier at mamma og pappa også skal sove snart. Som regel virker det beroligende på henne når jeg forteller at jeg er her når hun våkner i morgen. Da faller hun til ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå