Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynner å innse at vi har fått et barn som ikke bare kan plasseres hvor som helst og er fornøyd uansett (sånn som mange jeg kjenner). Jenta vår krever mye, og vi kan ikke lenger sylde på tenner eller forkjølelse eller sånt.

Hun har hele tiden sutret en del når hun har vært misfornøyd, men i det siste har det gått over til skikkelig HYLING. Hun sitter på gulvet, vifter med armene, hyler og blir helt rød i ansiktet. Ligner skikkelig på sinnataggen! Har lenge lurt på om det er noe medisinsk som plager henne, men det er nok ikke det, for hun blir blid med én gang vi gjør som hun vil... Og på lekeplassen er hun bare blid, for da er det jo så mye å se på.

Hun hyler altså når hun kjeder seg (og det gjør hun lett), når hun vil opp, når hun blir tatt fra ting, når hun er sulten, når hun må kle på seg, når hun må tørkes i ansiktet, når hun må ha på solkrem... Det blir mye vræling i løpet av en dag og det er slitsomt! Hun kan også finne på å våkne om natta og ville stå opp (vi har prøvd, hun blir smørblid når hun kommer på badet), og hvis vi ikke vil stå opp, blir det ramaskrik ganske lenge.

Vi har altså et ganske intenst barn akkurat nå, nesten litt pinlig av og til. Men det kan jo være en periode også. Jeg håper liksom at det skal bli bedre når hun begynner å gå... Men det er ikke sikkert. Er vel litt personligheten hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nesten ut som jenta vår på 6,5 mnd! Jeg tror det har med at de vil så mye mer enn hva de får til! De er frutrert rett og slett!

Jenta mi har begynnt å krype så smått, og hu strever masse hele dagen på å komme seg opp i krabbestilling. Dette er noe hu blir sint for at ikke går fort nok! (tror vi). Hun vil herje masse, og kjeder seg lett som jenta di.

Er vi borte hos andre er det skjelden noe stress for da er det nye ting rundt henne. Men er vi derimot bare hjemme blir det en del hyling i løpet av dagen, for hu får ikke til, vil ha ditt og datt, vil opp å stå, vil sitte, vil IKKE ligge.. ja du vet..

Ganske slitsomt at det er hyling når man tar på klær, solkrem and so on ja.. Jeg gleder meg til jenta får til å krabbe, gå, stå, snakke.. -eller gjør jeg det? Det kommer til å bli traaaaaavelt her i huset iallefall!

Du skal bare vite at du er ikke alene om å ha krevende barn altså! Ikke mye til trøst, men kanskje litt..?

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen... det er ikke så mye hyling, men sutring, grining og kjefting her også hver gang noe ikke er helt topp (Kle av og på, ta på bleie, sitte i stolen, vente til grøten er kald nok, kjede seg, leker som sitter fast i noe, når gå-vogna treffer veggen og hun ikke kommer lenger, når vi går vekk fra henne, osv.) Er veldig blid og glad for det meste, men har altså fryktelig sterke meninger om ting og finner seg ikke i hva som helst. Jeg er ikke så sikker på at det blir bedre når hun begynner å gå, men jeg håper det blir bedre når hun begynner å snakke og vi kan forklare hvorfor man må gjøre ting man ikke liker av og til :-D. Vi får tenke at de har sterke personligheter og ikke kommer til å la seg plukke på nesen, det er jo bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...