Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Vet ikke hva jeg kan gjøre lenger... Allergien tar livet av meg. Øya er gjenklistra omtrent, ansiktet er så hovent at jeg ser ut som en hamster, jeg blør neseblod og det klør som faen i halsen og nesa. Jeg har prøvd alt av medisiner og alternativ medisin i alle år. På dagene nå ligger jeg i et mørkt rom med solbriller, så henter jeg gullet i bhg og da drar vi rett til havet. Da piner jeg meg gjennom noen timer før han skal legge seg. Hva faen kan jeg gjøre?? Legen bare gir meg nye medisiner og skjønner ingenting.. Jeg klarer ikke mer!
Mille** Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Huff da snuppa, høres for jævlig ut! Har du prøvd å få en sprøyte mot allergi, var det eneste som funka på mannen min når vi bodde sørpå? "God bedring" ) Klem
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Nei, men stakkars lille Twintippen :-( Det høres jo helt forferdelig ut... Håper du finner ut av det!
roxanne Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Har du fått en kur med Prednisolon (kortison) når det er på det verste?
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Det er legen min som var skeptisk til den sprøyta.. Kanskje fordi jeg holdt på å omkomme av en vaksine engang, hakke peiling jeg... Men, kan jeg ta den nå?? Midt i sesongen? Lurer på om det kan være farlig at jeg er helt hoven i ansiktet?? Dobbel størrelse i kjakene:-S
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Å herregud :-S da skal ikke jeg klage mer hvertfall, jeg har det jo bare nå når jeg ikke kan ta medisiner.. Er det INGENTING som funker altså?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Hvilken allergi har du da? Er det pollen? isåfall så så jeg ett innslag på TV om en kur som øre , nese og hals spesialister bruker. men du har kanskje prøvd det? spesialisten sa at det var ikke så kjent og leger anbefalte det sjeldent...
roxanne Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Kortison kan du både ta som tabletter og som sprøyte. Du får neppe allergisk reaksjon av den fordi det er jo nettopp allergi kortison er bra mot. Men kortison har jo hauger av bivirkninger, da spesielt hvis en bruker det over tid. Men en kort kur skal jo ikke være farlig.
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2008 Ja, det er pollen. Hovedsak timotei (gress). Vi flyttet fra barndomshjemmet mitt pga. for mye hage, jeg lå bare inne på dagen hele sommeren. Og nå har jeg flyttet til hage igjen. Går bra om det er noen regnværdager innemellom, men ikke nå når solen skinner hver dag. Augus: Nei, det har jeg ikke prøvd!! Hva er det??? Husker du? Og ja, det er bivikningene legen min nevnte, husker ikke hva hun sa. Men, kan jeg ta den nå? Vil det hjelpe?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Har du frie lufteveier når du er så opphovnet da? (He he, jeg har ingen peiling på sånne ting, men blir jo litt bekymret for lille du)
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2008 God du vennen:o) Jada, har ventoline og Flutide (astmamedisin).. Hælvete asså! Hjelper når sola går ned da... Godt jeg jobber netter, ellers måtte jeg sykemeldt meg, rett og slett!
Guttemamman:-) Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Sambo må ta kortison-sprøyte.Ingen tabletter som hjelper. Og når den sprøyta blir satt er det som å komme til himmelen sier han he he. Har virkning omtrent med en gang. Er jo bivirkninger på kortison men tviler på at disse bivirkningene veier opp mot at du må ligge inne hele sommeren!!! Ville forhørt meg med en annen lege jeg....
Gullemor Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 Jeg kan bare komme med et råd som har funket for meg. Jeg var omtrent like plaget som deg, men kun i nesa. Lå rett ut på fine dager... ( Nå går jeg på kombinasjonen Loratadin tabletter og RhinoCort nesespray, og det har fjernet alle symptomene mine! Jeg hadde i beste fall håpet på at en god medisin ville ta toppene, men allergien er rett og slett borte. ) Verdt å høre med legen? )
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. juni 2008 Hvilke bivirkninger er det egentlig? Ja, det meste er bedre enn det her.. Skal ringe legen i morgen igjen.
mamman til to gutter Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 kortisonsprøyte kan du ta nå midt i sesongen og det hjelper nå. Så finns det en vaksine man må ta i mange runder, som jeg tror du evt bør begynne å ta til høsten og som ikke hjelper med en gang. Samboeren min har alltid vært veldig plaget av bjørkepollen, men de siste årene har han nesten ikke kjent noe. Han har brukt aerus tabletter en stund før det kommer pollen og så har han hatt øyedråper og nesespray liggende og når han begynner å kjenne noe, så begynner han å bruke dem og så går han til legen og får kortisonsprøyte. Han har heldigvis en lege som tar han inn på dagen for å gi den sprøyta og de har den liggende på legekontoret, så han slipper å først få resept og så hente på apoteket for så å komme tilbake å få sprøyta...
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. juni 2008 Takk for svar Gullemor. Men, det er det jeg bruker også. Loratadin er det som engang var clarityn og det hjalp til en viss grad, men denne hjelper ikke. Men, takk for svar. Og godt du er kvitt plagene da.. Klem
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 3. juni 2008 Ok, tusen takk for svar.. Snille dere er. Ja, jeg skal ringe legen i morgen tidlig. Skjønner ikke hvorfor hun ikke gir meg dette, men hun er veldig usikker, og sier bare, ja huff, som du ser ut, hva skal vi prøve nå? Skal få fatt i den kortisonsprøyta tomorrow there is!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 Huffda, vet hva du snakker om... Jeg fikk Kortison-sprøyte nå i våres, men den har ikke hjulpet noenting. Skal starte med vaksinering fra høsten av (hypersensibilisering). skal ikke prøve det da? Du høres iallefall ut som en rett kandidat.
*ale* Skrevet 3. juni 2008 #21 Skrevet 3. juni 2008 Anbefaler den sprøyta jeg også!!!!!! Stakar vennen!!!! Du trenger det virkelig!!!!!!
Gullemor Skrevet 3. juni 2008 #22 Skrevet 3. juni 2008 Okay, men bruker du kombinasjonen Loratadin/RhinoCort? Jeg har brukt Loratadin (Clarityn) tidligere og jeg har brukt RhinoCort tidligere, men det har ikke funket på meg... alene... Men, sammen funker det som bare det! Lykke til i alle fall! Har skikkelig vondt av deg. Sommeren skal jo være fiiiiiin og ikke jævlig! *krysse fingrene for deg*
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #23 Skrevet 3. juni 2008 Husker desverre ikke hva det het, bare at de på en måte "vaksinerte" med pollen ... er litt blurry. men man måtte gjennom ganske mange behandliger før man ble helt bra. Kanksje du kan spørre legen ??
Expat Skrevet 3. juni 2008 #24 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Jeg har tatt kortisonsprøyte midt i en astma, da fikk jeg det i veneflon. Måtte ligge og bli passet på av en sykepleier i en halvtime siden noen veldig får anafylaktisk sjokk, det er jo litt ukult. Det gikk helt bra da, og astmaen min slapp. Med timoteiallergi så må du passe på kryssallergier: korn (hvete), tomat, erter, soya, melon. Det er soja i veldig mye ferdigmat. Ellers, en helt annen metode. Prøve ketolyse. Det er kjempemange som blir bra av å kutte ut stivelse. Finn ketolyseboka på ketolyse.no. Forsøk å ta et par dager på en ketolysediett som noe slikt: Spis egg og bacon til frokost, gjerne med en halv hjertesalat til, grillet kylling med brokkoli og en stor smørklatt til lunsj og biff eller annet kjøtt med et par grønnsaker fra over jorden, masse smør. Bruk gjerne ost som mellommåltid. Ikke frukt, mye sunt fett (ikke sojaolje for deg!), grønnsaker fra over jorden. Kjøtt og fisk. Du kan lese mer om ketolysekuren inne på lavkarbo.no. Om du ikke vil gå ned i vekt så pass på å spise mye fett!
Sjokoladekaka Skrevet 3. juni 2008 #25 Skrevet 3. juni 2008 Svogeren min fekk faktisk akupunktur for allergien i vinter. Det skulle gjerast på den årstida plagene var minst. Han skal gjere det til vinteren igjen også. Han har aldri hatt ein så fin vår som i år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå