Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med pollenallergi. Gress er verste sort for meg. Sitter ute på terrassen i 10 min så begynner det å renne i nese og så begynner jeg å nyse som bare det og så klør det i øynene. En halvtime innendørs så er jeg nesten god som ny. Hadde jeg bare fått tatt de medisinene jeg pleier å bruke, men nå når jeg ammer så får jeg ikke det.

Jeg bruker nå Lomudal nesespray og øyedråper.

Hva bruker dere andre som har allergi og ammer?

Leste på pollenvarselet at det kun er beskjeden spredning enda. Hvordan i all verden skal jeg overleve når det blir mer spredning.

Lurer på å kutte helt ut ammingen for å ta medisiner som virker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med lege om det? Jeg har fått nye medisiner som jeg har brukt under graviditeten og mens jeg ammer. Heter Phenergan. Er av "gamlesorten" medisiner, så en blir ganske trett av dem, men hvis jeg ikke tar medisiner, så blir jeg fryktelig trett av allergien, så samma det :-) Etter at jeg begynte å ta disse tablettene har jeg nesten ikke allergiutslag i det hele! Jeg som har prøvd all verdens sorter medisiner av ny sort for å prøve å finne noen som hjelper! :-)

Skrevet

Jeg har polaramin som jeg fikk i fjor da jeg gikk gravid. Får ringe å spør om jeg kan ta dem under amming. Hater pollen.

Folk som sier at det lukter så godt med nyklippet gress. Jeg hater gress.

Skrevet

Jeg bruker også Lomudal, for det er det som anbefalers under graviditet, samt amming. Tror ikke Polaramin kan brukes under amming.

POLARAMIN

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Skrevet

Fikk kenacort sprøyte selv om jeg ammet. (Ingen andre medisiner virker¨på meg). Tok vekk alle allergisymptomene.

Skrevet

jeg prøvde kenacort for mange år siden, men det hjalp ikke for meg.

Skrevet

Sliter også med allergi, men snakket med en barnelege på fødeavd. Han sa at forskning hadde vist at de nye typene antihistaminer ikke påvirket barnet.Derfor kunne jeg trygt bruke Zyrtec som jeg brukte før jeg ble gravid. Det var mye bedre å amme og bruke Zyrtec, enn om jeg lot vær å amme. I Felleskatalogen står det at man ikke kan ta det ved amming, men den er skrevet at legemiddelindustrien selv og de tar hardt i når det gjelder bivirkninger for å sin egen rygg dekket. Det er også derfor det står at nesten ingen legemidler kan tas ved graviditet og amming. Sjekk gjerne med en barnelege om du får beskjed av fastlegen at du ikke kan ta noe. Spurte 3 andre leger før jeg snakket med barnelegen, og de første jeg spurte leste i Felleskatalogen og sa at jeg måtte bare la vær å ta medisin.

Skrevet

Hei!

Vil bare si at jeg stiller meg bak det amalthea skriver.

Antihistaminene er ikke skadelige overført i morsmelken, og det er mer skadelig å slutte å amme.

Barn av allergikere har økt risiko for å bli allergiske selv, men amming reduserer risikoen en god del for å utvikle allergi.

Fortsett å amme! Ta heller allergimedisiner når det røyner på.

Jeg har prøvd meg uten medisiner til nå i vår, men har tatt litt nå i det siste. Det går jo an å prøve å ta bare nesespray til vanlig, og så ta en tablett når det er ekstra ille, for eksempel. Følge med på pollenvarselet. Nesesprayen virker mest lokalt, og det er lite som går over i morsmelken.

Men som alltid: snakk med lege når det gjelder bruk av legemidler og amming!

Skrevet

Jeg bruker forresten Nasonex nesespray og Loratadin tabletter. De verste dagene trenger jeg også øyedråper, bruker da Zaditen.

Skrevet

Hei

Fikk foreskrevet Polaramin av min noe sløve fastlege, heldigvis sa jeg dette til min farmasøytvenninne som sa at dette dessverre var en vanlig feil legene gjorde da vi ikke skal ta Polaramin under amming.

Hun anbefalte Loratadin, og etter litt om og men fikk jeg resept på dette.

Skrevet

Jeg fikk resept på Loratadin da jeg ammet, Polaramin da jeg gikk gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...