ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har sagt opp stillingen min i dag, og bedt om å få gå 22. august selvom det er 3 mnd oppsigelse egentlig. Det trodde de skulle gå greit. Jeg jobber inn bindingstid pga tidligere utdanning der akkurat nå. Men jeg har ikke tatt ut ferie derifra, fordi jeg skulle spare den til des. Hva gjør jeg med ferien nå da? Kan vel ikke ta ferie i bindingstiden, som jeg nå jobber inn etter utdannelsen?
mamman til to gutter Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Egentlig så får man ikke betalt i ferien, men man får feriepenger en mnd uavhengig av om man har ferie eller ikke, så får man vanlig lønn når man har ferie hvis man ikke har det den mnd man får feriepenger. Hvis du også får feriepengene utbetalt på den måten, har du krav på enten å få tatt ut ferien din i oppsigelsestiden eller få utbetalt lønn i stedet for ferie. Om du kan ta ferie i bindingstiden er vel egentlig bare avtale med arbeidsgiver... Jeg har tidligere hatt 2års bindingstid i forbindelse med utdannelse arbeidsgiver har betalt og da kunne jeg selvfølgelig ta ferie i løpet av de to årene uten at bindingstiden ble utvidet. Har du kun noen mnd bindingstid, er det sikkert mer vanlig å ikke regne med ferien...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 Så jeg kan få utbetalt ferie under oppsigelsestiden da? Men som du sier får man jo lønn i ferien vanligvis også.. Får jeg dobbelt betalt da? hehe.. ikke helt oppdatert på dette...
mamman til to gutter Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Hvis du tar ut ferie all ferie, så får du betalt når du har ferie. Hvis du når du slutter har feks 3uker ferie du ikke har tatt ut, så har du krav på å få betalt ut lønn tilsvarende 3uker for da har du jo egentlig jobbet den mnd du fikk feriepenger uten å få betalt for det. Er ikke så flink til å forklare, men håper du skjønte det nå;-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2008 Skjønner ikke helt, men det er sikkert bare meg Jeg har nemlig ikke tatt ut noe av ferien som jeg har krav på med lønn (det er 1 uke og 4 dager). Hvis jeg tar ut de ukene og dagene under oppsigelsestiden, så vil jeg vel få vanlig lønn de feriedagene? Og hva da hvis jeg heller velger å ikke ta de ut, men kun få de utbetalt- da får jeg også vanlig lønn? Da lønner det seg jo ikke å få det utbetalt? Eller er det slik at jeg får dobbel lønn, når jeg velger å få de utbetalt?? sorry- er litt treg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå