Gå til innhold

Sover mye i varmen?

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt inn en ekstra sovings for Mia på ettermiddagen, hun hyyyyler fra vi kommer inn døra (litt over 16) og til ca 17 hvor jeg da legger henne litt. Jeg vil helst at hun skal holde ut og legge seg 19 som vanlig, men det går bare ikke. Er det flere ettåringer som må ha en ekstra liten dupp for tiden? Jeg lurer på om det er varmen som gjør det, eller om hun fortsatt er svak etter å ha vært syk. Hun sover til litt over 18, og da vil hun ikke legge seg før 21 igjen. Vi hadde jo så fin rutine på den sovinga, men nå er jeg forvirra! (Vet ikke om det har noe å si, men da hun var syk fjernet vi nattposen og hun sover fortsatt uten, nå må vi faktisk vekke henne om morgenen, ikke omvendt...!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke merket noen stor forskjell. Her førte varmen og tidlig lyst til at Josefine ville opp rundt seks, i stedet for rundt syv som var vanlig før om morgenene. Da hele familien flyttet ned i kjelleren for sommeren der det er kjøligere og mørkere, begynte hun å sove lengre igjen og sover nå til 07-07:30 om morgenen - deilig. Om dagen sover hun en dupp rundt 12:30 i 1-1,5 timer. Lengden på denne duppen har variert noe, men virker å være mer avhengig av når vi legger henne enn temperatur o.l.

Skrevet

Vi merker at hun blir litt sliten av varmen her også. Spiser mindre, drikker mer og kunne sikkert å fått litt ekstra søvn på ettermiddagen. Men vi har droppet det og det har gått bra hittil...

Men om morgenen er det opp og stå kl 0600. Og det er ikke forskjell på helg og ukedag dessverre....

Skrevet

Vi har heller ikke merket noe forskjell på sovinga. Hun sover en lang lur midt på dagen, ca 12 til 14 og legger seg 19. Da er hun våken igjen mellom 6 og 6.30. Noen ganger har vi lagt henne senere, og da var det opp 7. Hun er passe sliten når vi legger henne, det virker faktisk som om hun syns det er deilig å få legge seg.

Men jeg sliter med å få i henne drikke...Hun spiser heldigvis mye frukt og elsker tomat og agurk, er jo en del vann i det.

Skrevet

Vi merker heldigvis ikke særlig forskjell på sovinga, annet enn at hun faktisk er litt enklere å få til å sove en halvtime ekstra om morgenen!?! hehe

Så vi skal absolutt ikke klage.

Hun pleier å sove ca 1 time hos dagmamma og om det var før klokken 12 så sover hun en liten dupp når vi kommer hjem også. Men jeg pleier uansett å vekke henne rundt klokken 17 slik at det ikke er så vanskelig for henne å sovne igjen ca klokken 19 (noe barna i nabolaget synes er fryktelig tidlig, og spesielt i helgene hehe)

Nå når det er så varmt så sover hun i bare bleia men med ei truse over. Da er det ikke like lett å rive bleia av seg om hun skulle finne på å prøve på det :-)

Skrevet

Hei.

Ja Mathilde har slitt litt i varmen og de lar henne sove to økter på dagen nå for hun er så sliten. På morgenen sover hun gjerne til 8 og vi må vekke henne. Hender jeg er inne med vann til henne på natta. Rommet hennes er veldig varmt. Hun sover bare i trusa og med nøstebarnteppet over. Har heldigvis lært seg å finne smokken selv når hun våkner på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...