Gå til innhold

Hvorfor er dere så sinnsykt kjedelige foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Stadig vekk er det noen som hardnakket hevder at ungene kjeder seg om de er hjemme med dere, så de har det bedre i barnehagen. Hvorfor det egentlig? Hvorfor aksepterer dere at dere er så gudsjammerlig kjedelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har det mer gøy sammen med flere jevnaldrende enn bare med den gamle moren sin. Hadde flere hatt ungene hjemme, kunne de jo vært sammen, men alle andre er jo i barnehage!

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Hvorfor er den gamle moren deres så kjedelig å være sammen med, da? Fordi ungen ikke prioriteres nok til faktisk å gjøre dagene interessante, men må vente mens mamma gjør dette og hint som selvsagt ikke ungen kan involveres i, fordi ungen bare må drasses butikklangs - ja, rett og slett fordi mor har så uendelig dårlig fantasi at hun ikke ser at dagen kan brukes til noe som er givende for alle? Så i stedet skal de oppbevares i barnehage under påskudd av at kun andre barn er interessant, og så kan de late som de gjør ting som de ellers kunne gjort på ordentlig, dekke av og på bordet og smøre sin egen mat og kanskje *gisp* få være med og bake? Det er ikke gudegitt at mødre må være drepende kjedelige. Det er heller ikke gudegitt at unger ikke kan gjøre noe HELT ALENE, faktisk. Framfor alt er det ingen lov som forbyr mødre å være minst like stimulerende som de som har deres barn kun som jobb, samt å beholde noe av leken i seg.

Skrevet

Er nok av late mødre som går hjemme og dasser.. Som burde gi opp barnehageplassen sin til noen som faktisk trenger den! Dette med at "barnet har godt av barnehagen",det er det de sier for å lette på sin egen samvittighet.. Nettopp fordi de er så late at de ikke gidder selv...

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Det er klart man klarer å gjøre en heldagsbeskjeftigelse av vask og føn og støv og stryk, men selv det har faktisk ungene det svært så hyggelig med å delta i - unger vil faktisk være sammen med voksne som ønsker å ha dem der. Klart det er mye latskap, men jeg tror det er minst like mye fattig indre liv.

Skrevet

Kommer vel litt ann på hva du mener, om noen holder barna hjemme hverdag eller en gang i blandt?

Jeg for min del er 100% sykmeldt og går hjemme, sønnen min er hjemme sammen med meg minst en dag i uken.. noen uker 2-3 dager, men han savner lekekameratene sine i barnehagen om det går lenge mellom hver gang. Vi koser oss mer på morgen for tiden da, med å sove lenger, kose oss med frokost å se litt tegnefilm før han drar. Men ja jeg vet at han kjeder seg hjemme med mamma om det blir for mye av det.

Og jeg har selvfølgelig en gnagende samvittighet for å sende han i bh i steden for å holde ham hjemme men gud så godt han har av det.

Skrevet

Eneste jeg hører er:

Bla bla bla jeg har altfor lite å gjøre bla bla bla jeg gidder å bruke tid på å irritere meg over andre bla bla bla jeg tror jeg er mye bedre enn alle andre bla bla bla bla

Skrevet

Er ganske enig i ditt utsagn R.M.

Syntes det er mange mødre som syntes det er et ORK å finne på ting med sin egen unge. Isteden bruker de barnehagen til å plassere de bort for å stimulere leken og moroa.

Selv mener jeg at det er bra for ungene å være sosiale i barnehagen,leke sammen med andre, og få et innblikk i å fungere med andre mennesker. Men syntes det finnes mange andre hovedgrunner til å ha barna i barnehage. Er det bare for å sette bort ungen fordi man har dårlig fantasi og ikke har ork til å ha det gøy med barnet ditt, kan man begynne å lure.

Skrevet

Jeg rett og slett _er_ dritkjedelig, så det finnes ingen tvil om at han har det mye artigere i barnehage. Jeg er morsomst i små doser.

Skrevet

Jeg er som KaMa, morsomst i mindre doser.

Men da er jeg til gjengjeld rasende festlig også!

Skrevet

Jeg er hjemme, jeg tror ungene har det best sånn, men jeg tror også de hadde hatt det enda bedre med litt barnehage også, særlig da den eldste, men vi har jo ikke plass så da kan de jo ikke få det slik jeg mener hadde vært det desidert beste for dem.

Skrevet

Av samme grunn som at du helt sikkert ikke hang ved knea på dine foreldre til du ble voksen.... Er da meningen man skal lære seg å leke med jevnaldrede og. Voksne kan bare ikke leke på barns premisser, ikke alltid. Det er noen uskrevne regler der, en måte å styre leken på som de fleste voksne mangler fantasi til...mener nå jeg da...

Jeg er jo ikke kjedelig, er bare blitt voksen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...