MadKiss*Jente i magen* Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 er så kjipt for hvis jeg ikke husker å ta de så blir jeg så svimmel og øya mine flimrer litt av og til.. og jeg er ikke god til å huske å ta de altså.. hehe
mamamari Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tar de hver dag, å blir skikkelig dårlig i magen av de egentlig, men det er jo nødvendig da.. men er det vanlig å få bivirkninger av at du ikke tar de ettersom du blir svimmel etc..
ditte&malusken&lillebror Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Tar de hver dag, men synes ikke egentlig det hjelper.. Er like svimmel og uggen uansett... Vurderer å slutte siden det er så dumt for magen, men er redd at jeg bare blir enda verre hvis jeg slutter...
LinnisR83 Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Fikk vite i dag hos legen at jeg måtte begynne med jern tabeletter. Skikkelig dritt, for jeg glemmer sånne ting jeg da. Blir uggen også...men men...2 mnd igjen så ordner det seg
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har blitt skikkelig dårlig av jerntabletter tidligere. Så nå tar jeg en mildere type, samme som hemofern, bare litt billigere. Hemjern heter de. Tar 4 tabletter om dagen, to om morgenen og to om kvelden, da blir jeg ikke dårlig. Har prøvd å ta alle på en gang, da ble jeg ganske uvel en periode. Men så trøtt og slapp jeg var etter sist fødsel pga jernmangel vil jeg aldri bli igjen, så det er bare å spise jern som en helt
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Bruker Ferro Retard jeg. En gang om dagen:) Tror det funker... er ikke fullt så svimmel lenger iallefall.... Setter dem ved siden av tannbørsten jeg:) Så husker jeg dem samtidig:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Jepp jeg også.. og jeg er veldig dårlig på å huske de, prøver å være flink men..
sorlandet Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Igår begynte jeg og på jern. Var hos legen for 2 uker siden og målte blodprosenten til 10,8. spurte da om jeg skulle begynne på jern, men det ville de ikke anbefale. Heller spise jernholdig mat og variert kosthold forøvrig. Har vært så slapp og sliten hele april/mai etter dødsfall i familien, influensa og luftveisinfeksjon. et under at jeg har kommet med på jobb igjen synes nå jeg... Igår var jeg hos jordmor, og hun var helt bestyrtet over at jeg ikke hadde blitt satt på jern hos legen sist. mistet 2,5 liter blod under forrige fødsel pga at morkaka ikke kom ut, og hun mente at hvis det skjedde igjen, så var jeg nødt til å ha litt grunnlag. Så da bar det rett på apoteket. Kjøpte hemofer - noe som skal være mildere for magen.
Ullbærta Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Bare et lite tips når det gjelder jerntabletter - jeg har prøvd det meste men måtte til slutt kutte ut å ta jern fordi jeg fikk steinhard mage av samtlige - også av flytende varianter fra helsekostbutikk, men, for ikke så lenge siden kom det noe som heter aminojern, og nå spiser jeg hver dag og merker ingenting på magen. Denne typen skal visstnok tas opp opptil fire ganger bedre enn "tradisjonelle" jerntilskudd. De kan tas sammen med mat om man vil det, og man behøver ikke å tenke på at man ikke skal ta det sammen med f.eks. melk, opptaket hemmes uansett ikke. Vet at det virker også, for jeg hadde et jernlager på 4 da jeg ble gravid, og nå som jeg har kommet til snart slutten av 2. trimester er blodprosenten høyere enn den var da jeg ble gravid. Vet det ikke er det samme som jernlager, men har ofte en viss sammenheng, er eneste målingen jeg har så langt for har ikke fått målt jernlageret på nytt. Blodprosenten min er nå på 15, som jo er veldig bra til å være både jente og gravid.
TeBax Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 jeg har litt lite jern i meg ifølge legen min. så fikk jeg navn på noen jerntab jeg skulle kjøpe. men nå har jeg glemt navet på de. det skulle være en mild type sa hun. kan ikke ringe til henne heller fordi hun har gått hjem for dagen. noen som vet hvilke jerntab hun mente?
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. juni 2008 har tatt hemofer i 7 dager nå og nå begynner magen min å bli helt elendig.. rennedrit liksom,.. (beklager detaljer) føler meg skikkelig dårlig..
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Eg gikk på jerntablettar ein liten periode, no tek eg det berre om eg kjenner at eg treng det. Men uansett, jordmor anbefalte meg å bruke Niferx (100mg) då dei skulle vere milde for magen. Muleg det var dei? Dei er i allefall strålande for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå