Gå til innhold

Noen her som har tatt coloskopi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det? Skjønner det var ekkelt og ubehagelig, men syntes du det gjorde vondt? Jeg skal i morgen og gruer meg som en hund:(

Sulten er jeg også, for jeg må sultes et døgn før jeg skal undersøkes.

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Litt ubehagelig, men prøv å slappe av så godt som mulig. Jo mer du spenner deg jo mere vondt er det.

Skrevet

Uff...stakkar deg, er en slitsom prosess det der. Drikker du sånne ekle greier også?

Si at du er engstelig så får du petidin. Det funker. Jeg fikk så mye at jeg sovnet og ikke fikk med meg noe av det som skjedde.

Lykke til:)

Skrevet

Ja må drikke sånne ekle greier, men ikke før klokken 19 i kveld sto det på arket jeg fikk. Men har ikke spist siden en "lett lunsj" klokken 13 og begynner å bli griiiisesulten. Timen er klokken 12.30 i morgen, så blir en stund til jeg får spise igjen kan man si:(

Tar det lang tid? Jeg er så nervøs jeg at jeg skal begynne å hyle etter beroligende i det jeg går ut av bilen i p-huset:S

Skrevet

Det verste er å drikke de ekle greiene først. Jeg kunne fremkalle brekninger i et år etterpå bare ved å tenke på den smaken...Urk!

Ellers var det litt ekkelt og ubehagelig med selve undersøkelsen også, men ikke så grusomt ille heller. Husker ikke at jeg syntes det var noe spesielt vond, litt sånne kolikk-aktive, svake smerter, kanskje.

Går sikkert veldig fint, lykke til>!

Skrevet

Takk:)

Gruer meg fortsatt, men har blitt litt beroliget da!

Nå skal jeg gå å blande dette forferdelige greiene som jeg må drikke. Og jeg som har såååå problemer med å få ned ekle ting da:( Kommer sikkert bare til å kaste det opp igjen:S

Skrevet

Er det phosphoral eller laxabon du skal drikke?

Iallefall, lykke til både med drikking, dogåing og undersøkelse i morgen.

Husk å drikke MYE i tillegg til den væsken i løpet av kvelden. (Ikke lurt å drikke så mye mens du holder på hvis det er laxoberal, for det er ganske mye du skal drikke av det)

Lag deg buljong, det metter litt

Ha klar bane til do, hiv gubben ut på do ;-)

Har tatt det mange ganger, og det er ikke så ille som du frykter. Gi beskjed om at du er nervøs, og få noe før de begynner. Dormicum er fantastisk, hehe.

Skrevet

Fyyyyyyy fader, det smakte dritt!!! Er kanskje noe av det verste jeg har puttet i munn og det sier mye når det kommer fra en som har blitt full på gammel dansk...

Er phosphoral ja..

Har allerede drikket en liter med væske og sitter nå med et stort glass vann som det sto jeg skulle drikke etter den vonde djeveldrikken!! Fytti som det smakte!!

Når kan jeg vente noen effekt da?

Skrevet

Hmm, tror ikke jeg har tatt phosforal. Men vil tro virkningen kommer ganske raskt. En halvtime, time, så er du nok i gang. Når skal du ta neste dose da?

Husk å drikke, drikke, drikke utover kvelden. Tarmen skal skylles, det som kommer ut skal være vannklart før du er ferdig.

Herlig ;-)

Skrevet

Skal ta neste dose klokken 7 i morgen tidlig.

Er redd jeg kommer til å kaste opp snart, ble så kvalm av den drikken:S

Skrevet

Drikk litt brus, farris eller noe, og få vekk smaken

Skrevet

Jeg har drukket masse til og med skeiet ut med en lakerol, bare for å fjerne smaken. Er så sinnsyk kvalm!! Men har vært en runde på do, så da er sakene i gang i hvertfall. Ødelegger jeg alt om jeg kaster opp??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...