Mamma2OO5 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 eller han har antydning til å gjøre det. Sånn som i dag og en annen dag vi var ute og jeg sa vi skulle gå og kjøpe is. Så sa han til de andre barna "jeg skal få iiiiiis" i en sånn fristende tone. Vanskelig å forklare, men akkurat som om han skal gjøre de andre missunnelige liksom. Han er bare 3 år og jeg synes det er for tidlig å begynne med sånt. Det irriterer meg, for jeg liker det ikke i det hele tatt, men vet ikke hvordan jeg skal reagere på det... Får han ikke nok oppmerksomhet hjemme så han må ty til sånt? Han er også blitt veldig opptatt av å vise fram ting i barnehagen. Vil ha med seg diverse og vise fram... er jo søtt da, men håper ikke det er fordi det er mangel på noe hjemme...(
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Dette er veldig vanlig tror jeg. Da jeg passet nabobarna så henta jeg han ene i bhg og sa "også skal vi lage grøt til middag" og da begynte han på akkurat samme måte. Jeg tror den eneste måten å reagere på slikt er å si noe sånn som "Nuvel, kvirinius (ditt barns navn). Det er ikke pent å si sånt" Evt vente med å fortelle han at han skal få is før dere er ute av barnehagen.
Mamma2OO5 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg håper virkelig at det ikke bare er min sønn som gjør sånn:o((
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Tro meg, det er ikke bare din sønn som gjør sånt;) hehe.. Datteren vår holder også på sånn... Og alle nabobarna, og de fleste i barnehagen. Datteren vår vet at det ikke er pent å si, men hun klarer bare ikke å styre seg!!! haha.. Hvis jeg kommer tidlig og henter henne i barnehagen sier .. øh, jeg mener ROPER hun; "Jeg har blitt henta, erta berta buse!!". Uff... Det er vel bare sånt unger gjør..?
*ale* Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Hehehe.... bra... Nuvel, Kvirinius skal bli min nye frase....... LOL..
Mamma2OO5 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2008 hehehe ok, godt å høre at det er flere:-D erta berta snikka sier min da....aner ikke hva snikka er, men tror det er en forkortelse av sukkererta hehehe.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 haha.. Ja, det er nok en forkortelse på gang der;) hihihi Datteren vår synger; "Har du bæsja? Har du prompa? Har du BRINGEBÆR i rumpa?" hahahaha... Det skal jo selvfølgelig være DANGLEbær for de som ikke visste det *flire*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå