Gå til innhold

Jeg har observert de gullkantete

Anbefalte innlegg

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Det finnes strender for de fremmedkulturelle. De som har villaer, praktikanter og store nye biler, Dior-briller, designer-bikini og aldri aldri aldri et hårstrå ute av lage, for de dukker aldri hodet under når de svømmer. De kommer tidlig for å opprettholde en helt uanstendig mørk brunfarge til å være tidlig i juni, og de kommer uten barn selv om de alle er i barnefødealder. (Litt utpå dagen kommer deres med-kulturelle som har barna med - jeg lurer litt på hierarkiet mellom dem, hjemmeværende med barn og hjemmeværende uten.)

Barna er uten unntak rene og pene og rimelig blonde og brune, og har pene klær til strandbruk som roper "små butikker i Bogstadveien eller en sidegate til Niels Astrups gate". Jeg føler meg veldig annerledes - jeg har ikkehår fordi jeg bader, og fant faktisk ut i dag at min ene bikini var råtten fra i fjor - den hadde faktisk ingen elastikk når den ble våt - men heldigvis hadde jeg en ny en også, den er fra Lindex og jeg synes den er kjempefin...desuten barberte jeg meg ikke på legga i dag, i går eller forgårs, minst. De fremmedkulturelle er high maintenance, veldig. Men det som er bra for fordommene mine er at de i år etter år etter sommerår faktisk er uhyre greie og hyggelige og rolige og behagelige å dele strand med. Det er jamen godt at ikke alt bekreftes. Heller dele strand med fiffen enn med riffraff som gir beng i bråk, lar unga hyle villmann og oser deg ned med engangsen fra tolv til fem hver dag. Jeg liker de rike. På stranda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri delt strand med de rike. men du fikk det til og høres idylisk ut (om man ser bort i fra pengene)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Helt tilfeldig at vi havna der, men har vært der nå i årevis og det er kjempedeilig, faktisk. Ingen stress med å se ut egentlig, merkelig nok(de er pyntelige, men kun de som ikke har barna med seg er tynne og stramtrente), og så er de - i alle fall i strandsettinga - uvulgære, og fredelige. Og ingen bråkeungdommer. De er enten et annet sted eller så er de stille og badete og helt ok.

Skrevet

hvor er det egentlig de rike bader?

jeg har liksom aldri tenkt på at de ikke bader der jeg bader.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Hehe, jeg har dratt meg ut av byen og til det rike Bærum, til strand jeg egt bare har hørt om..

Skrevet

bærum ja.. det burde jeg vel egentlig ha gjettet.. hehe

pleier og dra inn i skogen og bade jeg... hihi.. altid så mye kosligere :-) *liker skog*

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Jeg har for mange minner om Sognsvannsblottere til å være like glad i skogsbading lenger. Og så liker jeg saltvann, da kan jeg bade med linser... og fiske krabber.

Skrevet

fiske krabber er stas, men bennmaneter er ufint

linser og blottere har jeg ikke vært utsatt for, så sånn sett kan man jo si at jeg er et heldig menneske.

eller så har det noe med at blotterne liker seg på songsvann... hehe

Skrevet

hvor i bærum? må si jeg er spent nå.

strendene der som jeg har kjennskap til er bare fulle av middels rike 13-17 åringer, og de bråker og spruter voldsomt mye. eller strendene til de ordentlig rike, nederst i hagene deres, men der har jeg som oftest ikke tilgang.

(har du forresten lagt merke til at kombinasjonen uanstendig brunfarge og svært slanke ben gjerne resulterer i ekstreme cellulitter?)

Skrevet

Har vel observert noe av det samme i en tidligere jobb. Fiffen hilste og var blide, pluss hadde englers tålmodighet hvis de måtte vente. Andre aksepterte ikke noe som helst, (kremt) hilste definitivt ikke på personale (gud, tenk om de ser meg og spør om jeg trenger hjelp, da må jeg jo snakke til masekjerringa) og slapp løs ungene for her var alt forsikret og da gjør det jo ikke noe om ungene ødelegger.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

That would be telling....

men det er mulig jeg har funnet gullstranda, bare, sånn i forhold til hvem som er der.

Forresten, ja - noen av de uanstendig brunes uanstendig brune mødre er også der, og ser ut som overflata på månen. Men brune er de, da. Og har nyføna hår og solskjerm og svømmer med nakken stttttrrrrukkkket ut for å ikke bli våte, litt søte også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...