Gå til innhold

renselsetiden... bare bruke bind da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff dette er ekkelt... hater bind og det klør og er klamt nå på sommeren. Men man kan vel ikke bruke tampong denne tiden..

Ikke kan jeg dysje i tide og utide heller pga den helsikens bandasjen etter keisersnitte som hele tiden da må skiftes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hør med jordmor, jeg har nemlig hørt at NOEN blir anbefalt å bruke tampong i renselsetiden, men det er jo bare hva jeg har hørt da.

Fortell gjerne til oss andre hva resultatet blir... :) er jo ikke lenge til vi andre sitter der å lurer hihi....

Skrevet

Hvis det ikke kommer væske fra såret etter keisersnittet, trenger du ikke bandasje. Hvis du ønsker å ha noe over for å unngå gnissing mot klær, kan du bruke en tape med liten klebeevne og som er lett (og billig) å skifte, f.eks. Micropore.

Skrevet

Micropore er uansett kjempelurt på KS-sår. Fikk tips av søster som er plastikkirurg at en bør ha micropore på KS-såret til arret ikke er rosa lengre. Da gror såret mye penere. Bare la Micropore sitte på til det faller av av seg selv. (På kirurgen har de en del operasjoner for å pynte på mindre pene KS-sår i ettertid.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...