Gå til innhold

Hvem ville dere latt passe på barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem ville dere hatt som barnepike?

A. En førskolelærer m/ førstehjelpskurs og erfaring i fra sfo og bhg uten egne barn?

B. En som ikke er utdannet noe som helst med 2 barn selv som går på skolen?

(bare gøy å vite hvordan dere tenker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jo mer kommet an på hvor godt jeg kjenner personene og om jeg stoler nok på de til og overlate til dem ansvaret for babyen - og også hvor gammelt barnet er. Og også hvor lenge det er snakk om. hehe... Men hadde jeg kjent dem begge og stolt på dem så tror jeg ikke jeg hadde tenkt noe mer på det enn det og tatt den som var ledig ;) hehe..

Skrevet

Den som var mest fornuftig.

Skrevet

De er jo begge kvalifisert...

Da kommer det jo ann på hvem man liker best av dem, eller hvem man føler passer best for barnet ;-)

Skrevet

Hvis jeg skulle velge kun basert på de opplysningene hadde jeg valgt A.. At man har klart å holde liv i sine egene barn frem til skolealder synes jeg ikke nødvendigvis er bevis nok på at man er kvalifisert...

Skrevet

hvis begge disse hadde jobbet i bhg der ungene dine er.. hadde det hatt noe å si at hu ene ikke har utdannelse??

Skrevet

Jeg hadde fulgt magefølelsen:)

Skrevet

Nei, hadde det vært noen jeg kjente, visste at jeg kunne stole på og som datteren min kjente hadde det jo ikke hatt noe å si... Svaret mitt var kun hvis man ikke hadde NOE mer info.

Skrevet

Det er vel kanskje normalt å møte dem man skal la passe barna, før man bestemmer seg?

Men av erfaring så vet jeg at det ikke alltid at de meg lengst utdannelse og best 'kvalifikasjoner' som er best til jobben.. Motivasjon, og engasjement har ofte vell så mye å si! For ikke å snakke om hva andre har å si om personen =)

Jeg ville nok ikke latt noen av dem passe barnet uten NOE mer info enn det der jeg da...

Skrevet

hvordan kan du si det?? du vet jo ingenting om de som jobber i en barnehage som du evt.leverer barnet ditt til..

noen folk er rett og slett hyklere altså..

eller ville du ikke latt barnet ditt være i bhg?

Skrevet

A. Rett og slett fordi da jeg prøvde å få dagmamma til jenta mi erfarte jeg smertefullt at dette med at folk har egne barn slett ikke gjør dem automatisk godt egnet til å ta seg av mitt barn. Var på besøk hos 2 stykker som var dagmammaer for å se hvordan de hadde det og det var gris, rot og full flyt og dr.phil og lignende surret over sjermen hos dem alle sammen. Ungene fløy skitne rundt på egen hånd. Så ingen av disse fikk passe mitt barn! Endte med å være hjemme et år ekstra selv om det var beintøft økonomisk. Klarte oss fint, men visse "goder" måtte avsees.

Skrevet

Hmm.. dette var snakk om barnepike, ikke barnehage da... To veldig forskjellige ting ;-)

Men snupp går i barnehage, og stortrives. Og jeg føler meg trygg på å sende henne dit =)

Hva er det som gjør meg til en hykler foresten?

Skrevet

A, så sant jeg ikke kjente B veldig godt og kunne gå god for henne.

Skrevet

Folk som jobber i barnehagen må levere vandelsattest og er forhåpentligvis ansatt at oppegående folk fra styret eller skolekontoret.....Så du kan ikke sammenligne barnepass med barnehage.

Du har jo også tilvenningstid der du sammen med barnet skal møte barnehagen og bli kjent med den.

Skrevet

Har selv jobbet som barnepike og vært A så er vel egentlig inhabil.. hehe.. men ville bare si at dersom jeg skulle velge hadde jeg først og fremst gått for magefølelsen da utdannelse ikke nødvendigvis medfører så mye kjemi (og i en slik jobb er kjemi viktigst utifra min erfaring!!) utover en selvsagt barnetekke som er førstepri.

Om jeg hadde likt begge og virkelig slitt med å velge utifra magefølelse hadde jeg valgt A fordi hun selv ikke har barn og dermed kan være mye mer fleksibel og kanskje også tilføre barna mine en god del ekstra siden hun ikke hadde hatt egne hjemme i tillegg til mine barn..

Man skal heller ikke utelukke at førstehjelp er en viktig faktor dersom det først skulle være et uhell ute. Men hva vet jeg vel om erfaringen til den andre personen. Vil tro at hun har vært litt mer enn mor i løpet av sitt liv;) hehe..

Skrevet

Den som ha gitt meg best inntrykk av de to :)

Skrevet

Hmm, vanskelig denne. ;) Som mange her inne skriver, er det ikke sikkert at utdanning med en gang fører til at personen er kvalifisert. Men tror likevel jeg ville valgt hun med utdanning. Dette fordi de som har utdanning gjerne "følger boken", noe som virker tryggere enn å sende barnet mitt til en person som kanskje har helt ulikt syn enn meg på barneoppdragelse og hygiene.

Men dette er et veldig hypotetisk spørsmål da. ;) I det virkelig liv ville jeg ikke sendt barnet mitt til noen uten å møte og bli kjent med personen(e) først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...