håpogtro Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Lurer på når kvalmen som regel kommer og hvor lenge den varer (for de som får det). Pleier man å være konstant kvalm, eller kommer og går det ? Og hva med jobb, går man på jobben hvis man er kvalm og kaster opp innimellom ? Har en følelse av at jeg kommer til å slite med kvalme snart og er redd for å måtte være borte fra min nye jobb....
malleleo<3 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 det er ikke alle som blir kvalme heller da:) jeg har ikke vært plaget med det i det hele tatt:)
håpogtro Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Nei jeg vet det :-) Har bare på følelsen av at jeg denne gangen kommer til å bli det....Og da kan det jo være greit å være litt forberedt hvis det skjer.
lilletrollet Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Hei LilleBella. Dette varierer veldig fra svangerskap til svangerskap og fra person til person. Første gang jeg var gravid kastet jeg opp hver dag flere ganger for dagen i 14 uker. Jenta vår ble født for tidlig og overlevde ikke. (dette hadde ingen ting med kvalmen å gjøre...) Andre gang var jeg kvalm i noen uker, kastet opp bare en gang, fikk en flott gutt etter fullgått tid. Denne gangen har jeg vært sånn midt i mellom. Har hatt dager da jeg har bodd på do, mens andre dager har vært helt grei. De verste dagene har jeg holdt meg hjemme fra jobb. Alle gangene har jeg blitt kvalm sånn ca etter 6 uker. Lykke til.
Giinaღ Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Har kjent det ved et par anledninger siste uken (5+6 i dag). Det kommer bare sånn plutselig og gjerne hvis jeg er sulten. Hiver i meg litt mat og vips så er kvalmen borte. Er usedvanlig trøtt, derimot... Zzz... Man kan visst bli sykmeldt om man sliter med kvalme. Nytter jo ikke å jobbe hvis det blir for ille. En venninne av meg var konstant kvalm de første 3 mnd. Hun fikk full sykemelding iallefall.
håpogtro Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 Hallo jenter :-) Takker for svar. Jeg skjønner at det kan være veldig individuelt og at lengden på kvalmen også kan være veldig forskjellig. Jeg får vente litt å se....er i uke 4 + 4 nå og kjenner ingen særlige symptomer enda. Annet enn litt humørsvingninger og veeeldig trøtt nå utover dagen...Zzzzz Ha en fin dag i solskinnet (er vel fint vær i nesten hele norge nå:-)
magica fra tryll Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Jeg er ca 6 uker nå, og nå kommer kvalmen:(Pleier å være sånn småkvalm hele dagen jeg(nesten som å være fyllesyk). Har vært gravid 3 ganger før, men aldri behøvd å sykemelde meg. For meg hjelper det å småspise, og ikke stresse for mye...-og supertrøtt!!
Baby Dilla Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Jeg er 4+5 uker nå, men har ingen symptomer..sist gang var jeg heller ikke plaget med kvalme, men kunne merke litt småtendenser til at noe var litt annerledes i kroppen. spent på hvordan formen min er om to uker..
*Januarbaby*09 Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Hei. I forrige sv. skapet begynte kvalmen i uke 6, sånn ca, og varte mer eller mindre gjennom hele sv. skapet. Verst de 4 første mnd. Etter det gikk det bedre, men var ikke helt bra likevel=S I dag er jeg 6+1 på vei, og har begynt å bli småkvalm, spesielt hvis jeg er sulten. Kjipt det der med kvalme, men det er jo verdt det til syvende sist:)
Baby Dilla Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 ..ja, hvor tullete det enn høres ut som kunne jeg ønske jeg ble litt kvalm så jeg kunne fått en form for bekreftelse på at jeg faktisk er gravid..
Motoko Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Hos meg kom kvalmen mellom uke 8-10 i første svangerskap, det var vel en av grunnene til at jeg skjønte at det hadde skjedd noe denne gangen. (glemte at jeg ikke hadde fått mens oppi flytting og diverse, hehe) Ble skikkelig dårlig og kasta opp opptil 5 ganger pr dag! Venter nå mitt andre barn, er 7+5 og har vært kvalm og kasta opp et par ganger, så ser ut til å være anderledes denne gangen. (foreløpig iallefall..) Så det varierer nok mye fra person til person og muligens fra svangerskap til svangerskap også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå