The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Skal skrive på kortet til samboers 30-årsdag... vet ikke hvor jeg skal begynne å lete. Og nei, tar ikke sjansen på å lage noe selv, hehe...
Gjest Zima *2pp* Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Høhø, fant et på dikt.no :-p Jeg ser meg rundt og tenker litt Det er jo en spesiell dag i dag gitt Men jeg kommer ikke på hva det er Noe er det, og det er på tunga nær Lurende i senga sitter jeg Da jeg plutselig kom til å tenke på deg Jeg følte meg dum, og ville ha meg rives Du har bursdag, og et dikt må jo skrives! Fort tar jeg fatt i penn og papir Nå må jeg sette poeten i gir Så begynner jeg å skrive i en fei Noe som skulle bli et dikt til deg: At din skjønnhet ei kan beskrives, var det første jeg fant på For hver gang jeg ser deg, klarer jeg nesten ikke stå Som i en trylleformel skaper du magi Glede og vennskap er bare noe du kan gi Det er ikke noe du ikke kan Når du tar kontakt, settes humøret i brann Du kan gjøre underverker uten grunn For eksempel kan du gjøre meg om til Jorun Du er alltid søt og grei Du sprer glede bare ved å si ”Hei” Du er ikke kjedelig, som Karl I. Hagen Så GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN!
viktorogmilla Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Let hos Inger Hagerup og Haldis Moren Vesaas. HMV sitt Ord over grind er kjempefint.....
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Ingen som passet synes jeg... Har kommet frem til at jeg vil ha et filosofisk dikt om livet, kan dere hjelpe da?
viktorogmilla Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Dessverre, vet ikke engang hva som skal til for å klassifisere et dikt som filosofisk. Men liker Ingvar Moe sine dikt, kanskje du finner noe hos ham. Dette er søtt, men passer ikke i denne sammenhengen: Løktastolpefrø: eg vil barre planta noken pittesmå løktastolpefrø utpå våren eingong skal me gjedna bjønda å skimta kvarrandre
viktorogmilla Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 skjønte jo det zima, googla jo selvfølgelig dikt og filosofisk, men kan ikke anbefale noe jeg ikke har noe forhold til synes jeg:)
viktorogmilla Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Kom på at det gjerne var det først etter at jeg hadde lagret.. og da var det liksom litt seint. Unnskyld, unnskyld, flau nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå