Jaris Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Vi skal til syden i august, da er vår datter 15 mnd gammel. Lurer på om mange av dere har reist med små barn? Tenker på om det har gått greit. Jeg er litt redd for at hun ikke vil finne seg til rette og at det derfor blir en slitsom tur... Er litt negativ av meg:)
-sga- Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Vi reiste til Malaysia i 18 dager da junior var 7 mnd. Det gikk helt strålende, selv om det var store tempratur forskjeller (ca 40 varme i malaysia/ 15 kalde i Norge. Med et barn på 15 mnd regner jeg med at det bare blir en positiv opplevelse. De fleste barn liker vann i den alderen og det er en hit å få lov til å være me i vannet. Hvorfor tror du hun ikke vil finne seg til rette og at det derfor blir en slitsom tur?
Maya og Mini Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Så heldige dere er! Det blir heelt sikkert hyggelig! Jeg har noen tips som gjorde vår ferie med vår 18-måneder helmaks: Lag en plan for "fritid". Hva ønsker DU deg (feks 1 time om dagen med bok i solseng alene, det var mitt ønske.. :-) Hva ønsker pappa'en seg, ev andre du reiser sammen med? Jeg mener ikke at man skal lage helt faste planer før man drar, de holder aldri likevel, men prøv å reflektere over ønsker slik at dere voksne slipper å krangle om dette der nede.. Vår gutt sov 1,5 time om dagen, så vi endra litt på rutinene våre slik at luren passa inn i den tida på dagen da sola sto høyest. Da la vi lillemann inne i leilegheten, slik at han slapp sola, og så satt vi på verandaen, eller en av oss gjorde noe alene.. ' Vi endra som sakt rutinene litt, la han litt seinere, sto opp litt tidligere, hadde superkosleig mat-handling og frokost, litt bading og leiking på leikeplass i de kjøligere morgentimene. Da var han trøtt igjen til 12-tida, og sov litt lengre enn hjemme.. Om ettermiddagene gjorde vi mye moro sammen. Vi er ikke sånn familie som kan ligge stille så lenge, og syntes det var greit å gjøre lette aktiviteter selv om det var vaaarmt!! Lillemann hadde vogn med parasoll, et must, og myyyyye å drikke. Sykle er også fint, syntes vi, det "lufter" litt, vind i håret, :-) og du blir ikke for sliten. Sjekk om hotellet leier ut sykler, om de har barneseter og HJELM til minstemann. Det er en fin måte å se omgivelsene på. Jeg er litt sånn redd av meg, og da hjelper det å være forberedt på det som kan skje.. Vi fikk masse hjelp på apoteket til å sette sammen en super 1.hjelpspakke. Vi fikk heldigvis ikke bruk for særlig mye av dette, men hjalp mange på veien.. :-) Et lite barn som brant seg på hjulkapslene til en ventende buss som sto parkert på bussholdeplassen fikk god bruk for ice-gel'en! Da er det bare å ønske dere GOD TUR!!! Og tenk positivt, da. Gled deg!
Musseknapp Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Vi var i syden da datteren vår var 18 mnd. Hadde ei deilig uke. Barn tilpasser seg som regel raskt. Flyturen kan bli litt lang og kjedelig. Vi hadde kjøpt med ei ny bok (som ble lest hundre ganger...), og et par småting som vi hadde pakket inn hver for seg. Veldig gøy å åpne pakker! Også er det jo alltid stas å leke med noe nytt som man ikke har prøvd ut før. Var jo selvfølgelig ikke det samme som å reise til syden alene, men det gikk over all forventning for oss. Vi bodde på et resort hvor de hadde masse aktiviteter for barn, barnebasseng og en kjempefin lekeplass. Døgnrytmen blir jo også litt annerledes når man har barn med på tur. Tidlig opp og tidlig i seng. Vi var ute og spiste hver kveld i 19-tida, og det ble kveldsmaten til snuppa vår. Da hun var i seng slappet vi av på terrassen med en night cap, og vi var som regel i seng før kl 22 :-) I motsetning til før vi fikk barn - da gikk vi ut i 22-tida... Husk masse drikke og hyppig smøring med høy solfaktor. Søk skyggen midt på dagen, og ta gjerne en siesta sammen med poden. Dere får helt sikkert en kjempefin tur! God fornøyelse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå