Gå til innhold

Syns du at barnehager behøver utdannet personell? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deler av beseningen, ja.Men ikke nødvendigvis alle sammen.

Kurs i førstehjelp synes jeg derimot absolutt ale som jobber med barn skal ha!

Skrevet

Ja det syns jeg.

Skrevet

ja, det syns eg..

alle som jobber i bhg har vell førstehjelp?

Skrevet

Jeg er enig med Northernlights :) Ikke alle trenger å være utdanna...men det bør absolutt være en førskolelærer på hver avdeling!

Skrevet

Man har 2 obligatoriske førstehjelpskurs i året.

En i vann og en praktiskt.

I hvertfall der jeg jobber.

Det som er litt dumt at mange får ikke kurset før de kanskje har jobbet et halvt år siden de er oppsatt på faste datoer.

Jeg syns alle som jobber i bhg burde ha utdannelse.

Men det er fordi mange har ikke peil på diverse faglige områder med barn,som jeg syns er viktig at de burde kunne.

Blir alt for mye og legge på pedagogisk leder og førskolelærer.

Når jeg skal ha mitt barn i bhg kommer jeg hovedsaklig til og søke han inn i bhg`er der jeg vet at de fleste har utdannelse.

mange private bruker ufaglærte for de4t er billigere,men det syns jeg er feil i forhold til barna og foreldre.

Det er min mening.

Skrevet

tja..

kanskje?

jeg gikk i en barnehage der det ikke var noen faglærte..

vi gikk turer, hadde samling stund, lekte med hverandre, lagde mat hver fredag.. osv.

Koste oss skikkelig !

Og ja, jeg har klart å bli voksen og nei, jeg har ingen vonde minner fra min tid i barnehagen, kanskje tvert imot!

Jeg jobber nå i barnehage selv, er ikke utdannet. Vi er en assistent og to ped. ledere på avdelingen min. Fungerer helt supert.

Det blir veldig fort mange planer når en bare har utdannet personal på avdelingen.

Veldig vanskelig å gjøre ting på sparket, ihvertfall etter min erfaring.

Er mange barn som kan ha godt av å ha utdannet personal rundt seg i barnehagen, mens det for de fleste barn egentlig ikke spiller noen rolle.

Etter min mening handler det mer om personligheten til personalet enn hvilken utdanning de har.

Barn burde absoslutt vært i barnehagen for å leke med hverandre, ikke for å ha så mye voksenkontakt som det blir lagt opp til.

Selvfølgelig skal de ha litt voksenkontakt og. Og de voksne må hjelpe barna å komme igang kanskje, men for så å trekke seg tilbake.

Syns dere kanskje at alle foreldre bør ha pedagogisk utdannelse? Det er jo trossalt de som har hovedansvaret for barna sine.

Skrevet

eg skal begynne å jobbe i bhg i august.. da fikk eg tilbud om førstehjelpskurs uken før eg begynner fast.. sånn skulle det vært over alt.. greit nok med ringevikarer, eller, greit å greit.. men dere skjønner vell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...