Collette Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 I dag var jeg hos legen fordi jeg er så utfattlig kvalm og sliten. Føler meg som en gammel dame på 90 år. Jeg kan ikke gå mange skrittene før jeg må sette meg ned. Er kjempesvak. Var hos legen i sted og ble sykmeldt ut neste uke. Veldig deilig for meg, men har så dårlig samvittighet for jobben. Jeg har ikke jobbet der så lenge og nå blir jeg sykmeldt den andre måneden jeg er ansatt. Har ikke fortalt at jeg er gravid heller. Gruer meg skikkelig. Jeg er bare ansatt i et svangerskapsvikariat og graviditeten gjør at jeg går ut i permisjon tre måneder før jeg egentlig skulle slutte i vikariatet. Vil ikke at de skal tro at jeg er en unnasluntrer, så derfor lurer jeg på om jeg skal fortelle dem om graviditeten. Men er bare i uke 8, så vil egentlig vente litt. Flere som har dilemmaer i forhold til jobben?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har ikke dillemma i forhold til jobb, men skole jeg... Vet alle sier jeg kan ta det igjen, men jeg driver allerede å tar igjen!! Er jo min egen skyld, for jeg skjønte jo at jeg kom til å bli dårlig denne gangen også... Bare ikke at det skulle bli så ille! men ikke ha dårlig samvittighet, det er ikke bra for deg! Du er gravid, og glad for det Vær stolt i stedet, er ikke din feil at du er dårlig, og har du kunnet unngått det så hadde du jo selvfølgelig det! Svangerskapskvalme er absolutt ikke gøy, og det unner jeg ikke min værste fiende engang! Prøver å ta en dag av gangen, og sier at det er dette jeg vil, da får jeg bite tennene sammen og faktisk være stolt og glad Hva de på skolen/jobben sier f¨år bare være! Vis at du er glad, så kan de ikke si så mye igrunnen Masse lykke til med den lille i magen!
Collette Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Skjønner hva du mener! Det er sikkert lett å glemme hvor dårlig det går an å bli. Skjønner at det er vanskelig i forhold til skole, for man vil jo så gjerne bli ferdig i tide, sammen med de andre osv.. Jeg er akkurat ferdig med en lang utdannelse. :-) Takk for råd! Skal prøve og legge den dårlige samvittigheten til side. :-)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 hei hei... Vetakkurat hvordan du har det. Kommer fra legen nå med sykemeld i 2 uker. Er så kvalm å sliiiten,men tenker jo sånn er jo ikke syk, eller smittsom. Vet ikke helt hva jeg skal si til sjefen... Uff.... er 7+0 idag. Legen sa at jeg skulle bare være glad for sykmeld, å viss jeg hadde en god dag skulle jeg ikke løpe til jobben i dårlig samvittighet, men heller slappe av å kose meg. Men syns ikke det er så greit å sitte hjemme, er jo så tidelig også... hmmm
Collette Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Ja, skjønner hva du mener. I dag kunne jeg kanskje klart å være på jobben noen timer, men legen sa at jeg ikke burde. Fikk dårlig samvittighet av å gå i butikken også. Føler liksom at jeg bare bør sitte inne. Tenkte litt på å legge meg litt ut i sola, men har ikke samvittighet til det heller. Huff!! :-(
AMS33 Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Hei på dere. Nå må dere slutte med dårlig samvittighet. Tenk på dere selv. Jeg er i samme situasjon. Er 10 uker i dag og har vært sykmeldt siden 28. april pga kvalme og at jeg er sliten. Jeg har ikke noen dårlig samvitighet for jobben. Jobber i barnehage og det er slitsomt når en ikke kan gi 100 %. Selvfølgelig savner jeg barna og kolegaer.... men jeg har jeg har jo mine to bar og meg selv og ta vare på også. Jeg skal jo tilbake på jobben når jeg er ferdig med denne perioden. Bare slapp av og tavare på dere selv
Stine:-) Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Hei Collette. Jeg måtte kaste inn håndkleet, og ringe til legen på mandag. Da var jeg 6+0. Fikk 4 uker på rappen. Ringte sjefen og forklarte situasjonen, og de kunne jo ikke annet en å grattulere. Jeg var lenge sykmeldt i vinter i forbindelse med graviditet, men da mistet jeg tvillingene halvveis. Nå kjennes det som jeg konstant fyllesyk, og jeg hadde ikke vært mye tess på jobb. (sykepleier) Jeg hadde mye kvaler i forbindelse med sykemelding i vinter, men nå gir jeg blaffen. Hadde jeg hatt valget, hadde jeg mye heller jobbet, enn å være så dårlig. Prøver å kose meg i de timene på dagen da jeg ikke føler meg så værst, og kommer til å stikke innom jobben for å holde kontakten om det er mulig. Om noen spør hvorfor jeg er sykemeldt, sier jeg at det ønsker jeg ikke å prate om Ønsker deg lykke til, og god bedring Klem
Collette Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for koselig svar, Stine. :-) Jeg er også sykepleier. Må vel bare legge til side den dårlige samvittigheten. Det hjalp veldig i dag. Dro på jobben og fortalte det til alle. Følte meg 10 kilo lettere etterpå. Skal stikke innom neste uke også. Det er veldig lurt, for da slipper jeg å grue meg til å begynne igjen. Skal gjøre som deg og kose meg de timene jeg føler meg bra. Masse lykke til, til deg også!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå