juni08&mars10 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei jenter:) Jeg har hørt at noen jordmortjenester har sluttet å sjekke modning. Men samtidig så leser jeg ofte her at jenter blir sjekket for modning/åpning, og om dem som blir strippet. Jeg skal tilbake til jordmor på torsdag og da er jeg 2 dager på overtid.. Er det lite sannsynlig at hun sjekker modning da? Evt stripper meg? Jeg går til jordmortjenesten på Eiganes i Stavanger, hvis det er noen med erfaring derfra.
smilien Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 hei synne:) jeg skal til jordmor i morgen,og kommer til å be henne sjekke om jeg har begynnt å få åpning.vi dro på en "bomtur"forige søndag,da var jeg moden og flatet ut,og vel 1 cm åpning.har den siste uken gått med masse vonde kynnere,og er spennt på om det har resultert i noe mer:) i morgen har jeg 12 dager igjen til termin,så jeg vil ikke be om stripping..hun kommer når hun kommer.men jeg har lurt på en stund om disse kynnerene fører noe godt med seg,eller om det bare er der for å holde meg våken på nattestid;) visst jeg var deg,hadde jeg bedt om en sjekk og om stripping!det er jo bare et spørsmål:) lykke til på torsdag! jeg gleder meg til i morgen:) hilsen smilien
Fornøyd med tøybleier Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Stripping kan føre til masse maserier også, bare så du er klar over det. En venninde av meg ble strippet og fødte ikke før lenge etterpå (sorry jeg husker ikke hvor lenge). Hun var kjempesliten da fødselen endelig satte i gang fordi hun hadde hatt så mye maserier som ikke førte noe godt med seg. Jeg vil absolutt ikke strippes, men dette er ett personlig valg, og mange har sikkert hatt gode erfaringer med det. Hør med jordmoren din.
SuperMoM <3 Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Jeg ble sjekka for modning i uke 36+4.. Var da litt moden og 1cm åpning. Skal til jordmor om 1uke og 1 dag og skal da sjekke modning igjen.Da skal jeg be henne om å strippe meg også.Har akkurat 2 uker igjen til termin og 1 uke igjen til vurdering av igangsettelse.. Det er jo bare å spørre:) Verste svaret du kan få er jo nei. Om jeg skulle få masse maserier av å bli strippa så får det bare være. får ikke sove om natta likevel pga smerter,så sånn er det med den saken:p
Lille trille satt på hylle Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Tror det er veldig forskjellig fra plass til plass. Jeg spurte jordmor om når de sjekket modning, og fikk til svar at de ikke gjorde det før overtidskontrollen på sykehuset.
Guttemamma75 Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Bare en ting Synne - sjekk med helsestasjonen først at du faktisk har time hos jordmor dersom du ikke allerede har gjort det - jordmødrene er i streik i Stavanger.. Jeg får ikke time hos jordmoren min og må gå til lege.. MEN, jeg vet jo ikke om det gjelder ALLE jordmødrene da.. Har du ikke hørt noe fra de ville jeg sjekket for sikkerhets skyld....
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Jeg lurte også på det samme. Var til kontroll i uke 39 og da var det ikke snakk om noe som helst sjekk og som førstegangs vet jeg jo ingenting. Men etter å ha lest om alle som alt er sjekket og strippet her ser jeg forskjellig praksis overalt! Selv ba jeg om sjekk idag og jordmor sa hun kunne gjøre det om jeg var så bestemt på det, men at det ikke hadde noe å si. Spesielt ikke på førstegangs hvordan man så ut der nede fordi det kan åpnes og modnes på helt ulik tid. Mange ble bare mer deprimert og satt ut av at ingenting var skjedd eller gikk sakte etter sjekk. Selv ville jeg ha en bekreftelse på at det var noen grunn til krampene jeg har hatt i 3 ukes tid og fikk bekreftet litt moden, men fortsatt livmortapp som var utstående. En fingers åpning. og jeg var sååå fornøyd med svaret. Da skjer det ialleflal noe der nede. Spurte desverre ikke om stripping før undersøkelsen var over og da sa hun at hun helst ikke strippet siden det kunne føre til smertefulle og unødvendige masrier og kynnere. kroppen var klar når den var klar. Men at det kunne jo sette igang fødsel i noen tilfeller. Neste kontroll kunne hun strippe meg om jeg absolutt ville (er da 10 dager over termindato). Det var iallefall infoen jeg fikk idag. Jordmor sa også at bare en enkelt sjekk av åpning som hun gjorde kunne være nok til å trigge kroppen litt igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå