Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem døper barna sine og hvorfor?

hvor mye kristen tro lærer dere barna deres?

hva med kristne sanger og fader vår?

Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har IKKE døpt barna våre, fordi far ikke står i statskirken og vi kan ikke stå inne for alt vi lover i dåpen...

Når det er sagt så ber vi aftenbønn med dem hver kveld, leser historier fra barnebibelen på lik linje med annen litteratur, de går i kristent barnekor i kirken..og er av og til med farmor eller bestemor i kirken, og på søndagskole.... så de får sin dose på en naturlig måte, slik at at de senere har et grunnlag for å ta et selvstendig valg...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg døper, pga tradisjon.

Jeg lærer ikke barna noe om kristendommen, om de spør skal de få svar. Kristne sanger lærer de i bhg, og jeg synger med dersom snuppa begynner.

Hva som er vanlig, vet jeg ikke.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og når det er sagt, så er det IKKE vi som svarte "ja" i kirken, på om vi skulle oppfostre barna i den kristne tro. Dessuten ble det ikke spurt om når minsten ble døpt. Så jeg har ikke løyet i kirken, der er jeg ganske hard! KRisten eller ei!

Skrevet

Vi døpte jenta vår mest av tradisjonelle grunner egentlig. Er ikke praktiserende kristne. Har planer om å lese bibelhistorier for henne å lære henne sanger når hun blir eldre (er bare 4måneder enda). Om hun vil bli religiøs eller ikke får være opp til henne når hun blir eldre.

Skrevet

Me døypte ikkje, fordi eg ikkje kan stå foran presten å love å oppdra ho i kristen tru. Eg vil prøve å oppdra ho til å vera åpen for religion, for eg sjølv benekter ikkje at det er ein Gud der ute. For min del så jobba eg ein del med trua mi tidligare, men kom fram til at det ikkje var riktig for meg å tilhøyre ein religion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...