Glederseg:) Har født!! Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 1.Er det vanlig med mindre liv når den lille får mindre plass i magen?jeg er nå 34+3 idag og i de siste dagene har det vært mindre liv enn tidligere..jeg kjenner han hver dag men mindre.. 2.Noen ganger strutter navelen ut mens andre ganger er den innover ,vet noen hvorfor den skifter? 3.Hvilken farge har råmelk på brystvortene om det har tørket litt inn? Om det er gult,har man da betennelse? Håper noen vet Klem
Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 1. Min jordmor sa jeg ikke skulle kjenne mindre liv, men at det pga mindre plass mot slutten kjennes annerledes ut. Skulle bevegelsesmønsteret endre seg, måtte jeg ikke nøle med å kontakte føden. 2. Navlen skifter fordi den lille inni magen beveger seg. Når babyen presser mot der navlen er popper den ut, mens når den legger seg litt annerledes kan poppe innover igjen... hehe, rart forklart, men regner med du forstår:) Ikke hos alle navlen popper! 3. Råmelk som tørker på brystet kan visst ha mange forskjellige farger, hvitt, grått, gult, grønnt osv. Så det at det er gult er ikke tegn på betennelse. Har du betennelse vil du være hoven, rød og sikkert ha press eller vondt. Håper jeg ikke har gitt noen feile opplysninger nå, så om noen vet bedre si fra. Og det 1. spørsmålet tror jeg har mye med hva din jordmor har sagt, men bekymrer du deg ring heller føden en gang for mye enn for lite!
Figa *Fødeklar* Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer, generellt vet jeg faktisk ikke. Men jeg syntes også at babyen beveget seg litt mindre og ikke spente like kraftig som den gjorde før da det begynte å bli litt trangt... Men det er en regel på at du skal kjenne h*n ca 10 ganger for dagen. Men hvis du bekymrer deg, så ta deg en tur til legen. Det skader ikke og det er gratis av en grunn :-) Vet ikke det med navelen din, min er alltid lik. Man har ikke betennelse om det er gul farge.. Den blir vel heller sånn når den tørker inn. Tror du hadde hatt vondt hvis du hadde hatt betennelse. Men er ikke akkurat ekspert på dette området... Klem tilbake!
Glederseg:) Har født!! Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Tusen takk for svar begge to..Ikke mange dagene siden den lille rulla rundt og koste seg der inne men nå er det bare så vidt litt innimellom..ikke på kvelden nesten heller som før..hmm kanskje jeg skal ringe får å høre med føden bare? blir jo selvfølgelig litt bekymret.. Det er veldig rart det med navelen og det er sikkert som du sier at den avhenger av åssen babyen ligger..noen ganger popper den ut,noen ganger helt flat og noen ganger innover igjen..hehe Så bra,for jeg har ikke vondt i brystene på noen måte..bare la merke til litt gulfarge på brystvorta forrige dagen.. Jeg ble mye klokere av svarene deres TAKK.. Klem igjen..
Figa *Fødeklar* Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Det har vært dager der min jente har beveget seg mindre enn hun pleier, jeg tenker ikke så mye på det, så lenge jeg kjenner at hun beveger seg! Men ring og hør selv om du! Lykke til:-)
Supermamm Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Ja, ring for sikkerhets skyld. Man skal ikke ta lett på mindre liv. Sikkert helt i orden, men bedre å være på den sikre siden:)
Glederseg:) Har født!! Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2008 Hmm kanskje jeg skal ringe da..er mye mindre liv men litt er det..Ringer nå jeg..Takk
Glederseg:) Har født!! Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2008 De ville ha meg inn for en sjekk..så da kler jeg på meg og drar bortover snart...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Lykke til! Bedre å være på den sikre siden!!
Kamsen Skrevet 15. juni 2008 #10 Skrevet 15. juni 2008 Hei, Jeg er i dag 38 uker på vei og har de siste tre-fire dagene også merket en del mindre aktivitet i magen. Men for all del, merker at "lille puddingen" er der, men det er mindre spark og mer sakte og roligere bevegelser. Fikk du sjekket det opp med sykehuset "Glederseg:)"? Spent på svar... Skal selv til jordmor på kontroll tirsdag, så jeg venter med å høre med henne til da. Tror absolutt ikke at noe er feil uansett. Sikkert helt vanlig at "ting roer seg" litt sånn rett før den store innspurten. Uansett - lykke til!
Kamsen Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Kom forøvrig over dette nå. Det bekrefter litt teorien vår om mindre plass -> mindre bevegelse: http://www.fjalar.no/graviditet_og_fodsel/artikkel.asp?kid=1805&artikkel=10045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå