Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan høre hjertelyden til bebisen med stetoskop, vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Vi venter en liten gutt, er ca 18 uker ut i svangerskapet. Han ser frisk og fin ut på UL og hjertelyden høres godt med ULDopler. Jeg har imidlertid prøvd å finne han selv hjemme med mitt vanlige stetoskop (ikke jordmors.), men det har jeg enda tilgode å lykes med. Skjønner ikke helt hvorfor jordmorstetoskop funker, og ikke vanlig stetoskop?

Skrevet

Jeg har hørt at dette ikke er mulig før man er kommet veldig langt i graviditeten. Hvor langt vet jeg ikke. Jeg lurte på det samme nylig, men husker ikke helt hvor jeg fant svaret.. Legene bruker iallfall doppler når de hører etter fosterlyden, og jordmora har jo det der trestetoskopet :)

Skrevet

Samboer kunne høre hjertelyden til babyen med stetoskop allerede i uke 13, men nå i uke 24 så hører han mest surkling og slike lyder siden babyen er MYE mer akiv nå enn det hun var tidligere

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 23 og mannen min har forsøkt hver dag i flere uker å høre etter hjertelyd. Vi klarte det en gang for 2 uker siden men ikke i det siste. Tror babyen må ligge veldig godt til for at man skal kunne høre det med vanlig stetoskop. Babyen sparker (..og koser seg), så han lever garantert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...