Julebaby :) Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Magen har så smått begynt å stikke fram, og den kroniske kvalmen har begynt å slippe taket... nå er det bare å nyte sommeren og få litt brunfarge på kroppen Men er det flere enn meg, som blir litt bekymra når symptomene forsvinner? Plutselig er det ikke mye som minner meg på at jeg er gravid, annet enn at jeg blir fort sliten og trett, og at jeg er "rar" i matveien.. Flere som lurer på om det egentlig er noen der inne? Huff, alt skal man nå tenkepå og... og hva med å ligge på magen, synes dere det begynner å bli litt ekkelt? kjenner liksom en klomp der inne... hmmm..
Lykkelig 2 barnsmor Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har igjen 6 dager av 1 trimester og kvalem har begynt å slippe litt taket. Men kommer med jevne mellom rom. Jeg har først nå fått ømme bryster og de har blitt enorme. Så et symptom forsvinner og et kommer. Jeg er 2 gangs, så jeg vet litt om hva som vil skje videre, da er det hjertelyd, ul, og masse herlige bevegelser fra engelen i magen. Bare å glede seg til dem. Men jeg føler meg mye mer bekymret denne gangen enn forrige gang. Har jo ingen grunn, ettersom forrige svangerskap gikk smertefritt. Og har heller ikke hatt komplikasjoner ennå i 2 svangerskap. Ønsker alle lykke til og at tiden går fort for alle. For det gjør den denne gangen klem klem
lilletrollet Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har også 6 dager igjen av 1.tri og venter på nr 2. Jeg har vært så heldig at jeg har vært i flere UL allerede slik at jeg vet at det er noe der selv om den værste kvalmen har begynt å gi seg. Føler meg i hvertfall ferdig med spyperioden. Men bekkenet blir bare verre og verre og puppene er fortsatt ømme og varme og jeg er trøtt hele tiden. Så jeg er ikke i tvil. Den tiden vi går inn i nu er den beste tiden av hele svangerskapet. Snart får du høre hjertelyden, dra på UL, kanskje se hva det blir (hvis dere ønsker det), kjenne de små boblene inni magen som blir mer og mer tydelig og du kjenner at det er liv inni der. Bare gled deg. Dette er herlig.
Julebaby :) Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Ja, jeg gleder meg jeg.. og godt er det å slippe den konstante kvalmen selv om den sniker seg fram av og til... har ordinær ul den 21.juli og er veldig spent selv om jeg var på tidlig ul uke 9+2 (legen mente 9+5) og så en sprellende liten baby med fin hjertelyd... alt så bra ut, og legen mente ikke at det var noen grunn til at det skal gå galt denne gangen.. Mistet nemlig i MA oppdaget i uke 11 sist gang.. så er sikkert den bekymringen jeg går og kjenner på... Men jeg får bare nyte 2.trimester, hører det er mange som sier at det er tiden med minst plager i hele svangerskapet! og perfekt å være i fin form når det er tropevarme ute selv om puppene nesten tar livet av meg... hehehe!
mei&mi + marcus :) Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har 4 dager igjen av 1.trimester. Nesten ikke ømme pupper lengre, men hååper de vokser mere..hehe.. Magen er kommet godt frem, umulig å skjule det nå. Kvalm er jeg enda, men mest om kvelden nå, utrolig var for lukter, trøtt og litt hoven i fingrer og i beina. Og kjempe bekymret hver eneste dag! Men har kjent litt bevegelse med ett par dagers mellomrom, så slapper av akkurat da, men bekymringen kommer fort tilbake.. åå gleder meg sånn til å kjenne liv hver dag(helt til h*n sparker i ribbeina så de brister og sparker i blæren og sånne kjekke ting;)) !! Lykke til til oss!!! =D =D
Salander Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Hiver meg på her:-) Har termin 27. desember. Kvalmen er på vei bort, dog ikke hvis det er for lenge siden siste matbit:-) Orker fremdeles ikke tanken på kaffe og te enda - pluss en hel del andre matvarer. Hva jeg skal lage til middag hver dag er en utfordring. Dette er 2. gang for meg og jeg husker at alt ble så mye bedre jo nærmere 12 uker jeg kom. Heldigvis! Klart jeg lurer på om alt er som det skal, jeg også - skal til UL på fredag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå