Lykkeliten86 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Har en gutt på 2 uker og 4 dager, og den siste uken så har han såvet lite og er veldig urolig og suttrer/gråter mye. noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre ? dette er stort sett på natten og formidagen ! Og halvparten av gangene han får pupp så skriker han med puppen i munnen. Noen som har noen meninger og eller råd til en uerfaren nybakt mamma ?
<3LillePrins<3 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 kanskje du må hjelpe til å gå i gang utdrivingen ? eller at han har vondt i magen ? det kan være så mye... har du masse melk ??
Lykkeliten86 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 jeg har veldig masse melk, det er slik at når gutten min trekker seg bort fra puppen eller begynner å skrike så spruter det ut av puppen med melk.
<3LillePrins<3 Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 ok da har du mer enn nok hvertfall prøvd å hjelpe til å få ut litt luft i magen da ?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Det meste er nok vanlig når de små er i den alderen der når det gjelder søvn:) hvis han gråter mye og virker som det er mye luft i magen ville jeg prøvd gjevnlig babymasasje og litt sukkervann. Helsesøster lærte meg å ta beina til vesla og dytte knea inn mot magen, skal si det kom ut litt av hvert ja:) Vi tok også ut baggen av vogna og brukte den som seng til vesla den første tiden, hun sov bedre der fordi det var litt trangere enn senga og det var mye enklere og vugge henne i søvn. Det finnes sikkert mange tips på hvordan du skal få gutten din til å sove bedre, derfor ville jeg ha stikke en tur ned på helsestasjonen å få dem til å hjelpe deg litt i gang. De har vært borti 1000 babyer så de kan nok hjelpe deg, for jeg og sikkert de fleste mødre har følt og tenkt akkurat som du nå
Ville Vera Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Jenta mi bruker også og skrike når hun er på puppen iblant, det er tegn på luft. Da tar vi henne opp, får ut en rap, og så fortsetter hun og spise etterpå.
mammaTilLinnea Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 jenta mi var også sånn når hun var lita, hehe(er 5 mnd nå) bare skrek på puppen for melka kom for fort, og derfor svelget hun mye luft! hun fikk kolikk også da... men opp med babyen og opp og ut med lufta! tuppa mi sov nesten ikke heller, gikk og bar på henne i 3 mnd...
Lykkeliten86 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2008 ja, akkuratt slik har vi det også, mammaTilLinnea, går rundt å bærer på han veldig mye, men vi får veldig skjelden en rap under eller etter måltidet ! er det noe vi gjør feil ?
mammaTilLinnea Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 gråter han mye og trekker bena opp under seg? kan jo være han har en mild form for kolikk? jenta vår hadde det ganske ille da... vi holdt henne opp på skuldra, og dunket lett under rumpa hennes, da rapet hun som regel. men gav meg heller aldri før rapen kom opp, la henne ned på rygg, så opp igjen og prøve... kan også være lurt å rape ham under måltidet noen ganger... selv nå som hun er 5 mnd er vi nødt til å få opp rapen etter pupp, ellers så blir det mageknip:/ men du gjør ikke noe feil, alt skal prøves og læres, plutselig finner du en metode som passe perfekt til babyen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå