Ravn Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Har fått slike smerter og kløe i underlivet. Har prøvd med Canestein, både krem og stikkpiller, men synes ikke det er blitt så mye bedre. Min første tanke da jeg kjente at det gjorde vondt var at det var nedtrykk og press fra babyen (snart 35 uker), men så begynte det å klø litt også og jeg forsøkte med soppbehandling - som altså ikke hjelper stort. Andre med lignende plager, eller gode råd? Dette er mitt tredje barn, og jeg kan ikke huske å ha hatt slike plager før. Har ikke jordmor, går bare tilfastlege og hun har ikke så inngående kjennskap til svangerskapsplager at hun ka gi meg noe egentlig svar utenom å prøve canesten. Skyller underlivet ofte med vann, skifter undertøy hyppig og bruker bare intimsåpe når jeg bruker såpe.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har hun tatt prøver av deg da? I så fall synes jeg du skal få henne til å gjøre det. Iom at canestenen ikke virker kan det være du trenger annen behandling. Man kan ha soppinfeksjon uten at Canesten virker, og det kan jo også være bakteriell infeksjon... Si du vil bli tatt prøve av du! Så sendes det til dyrkning og du får helt sikkert vite hva det er, om det er noe. Kan jo også være så enkelt at du vasker deg for ofte og.... Og såpe burde du kanskje kutte helt ut.. Skader ikke å prøve i allefall, du blir ren nok med vann:) Lykke til, og god bedring!
Ravn Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Takk for svar! Skal gjøre som du sier Det er et styr å gå til lege så ofte, men jeg bør vel gjøre det om det fortsetter. Legen har ikke tatt noen prøve, hun er ikke så flink til det om det er noe, vil som regel "vente og se" - i grunnen ikke helt betryggende. Får kutte ut såpe og se om det hjelper i alle fall.
Zabbi Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Vel slutt å skyll underlivet ditt hele tiden, ju mer du vasker, tørker du ut hinnerne dine, å da blir du irritert. Mitt tips til deg er, vask deg kun når du dusjer, max en gang om dagen, helst annenhver dag... Bruk gjerne greve intimvask da... Ta muligens EN behandlig til med canesten stikkpille og smør inn deg med kremen 3-4ggr per dag, eller hver gang du har tørket vekk litt ved toalettbesøk, å husk, IKKE bruk innføringspinnen, bruk fingrerne. Gjør dette i minst 4 dager, er du ikke bedre da, bruk melkebakterier i skeden, det kan få balansen på rett kjøl igjen, spør apoteket om hva dem anbefaler for bakterier.
JordbærMamma Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har det også slik i dette svangerskapet.. Innbiller meg at det må være pga at jeg har mye mer utflod denne gangen, og at denne er ganske "sterk", har sikkert feil ph-verdi eller noe... Lactal hjalp på meg etter et par dager, fortsatte å ta den noen dager til, men da ble det bare verre. Ville egentlig bare fortelle at det som har hjulpet meg kjempemasse er Aderma sin dusjolje, er beregna på atopisk eksem egentlig, er basert på havre og er altså olje - ikke såpe eller parfyme eller noe. Var litt desperat da jeg prøvde - var veldig sår der nede etter kløe og masse utflod. Tenkte med meg selv at når det er bra nok på veldig sensitiv hud med eksem så må det gå bra der nede også. Og det gjorde det! Lindrer masse, tar bort alle vondter lenge etter på. Til vanlig skyller jeg bare med vann før jeg legger meg, eller om jeg dusjer tidligere på dagen, men når det blir ille har jeg brukt denne dusjolja i tillegg, er redningen min for tida Minuset er at den er litt dyr da, men er jo veldig drøy. Jeg bruker den som dusjsåpe selv og til sønnen min da vi begge har problemer med eksem, så er kanskje drøyt å kjøpe den bare til dette formålet. Men er jo ikke så mye dyrere enn en kur med Canesten / Lactal forsåvidt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå