Gå til innhold

Heihei jenter;) - Dere som ikke er sykemeldte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Selv er jeg 22+4 og har ikke vært borte i svangerskapet så langt, bortsett fra omgangssyken som tok meg ut 2 dager, hehe.. Er veldig takknemlig ovenfor kroppen min som takler graviditeten så bra;) Kunne ikke ha forestilt meg og ha måttet gå hjemme i flere uker eller mnd. Er av denne rastløse typen som ikke finne ro i ræva, hehe.. Satser på jeg kan klare meg frem til perm. starter! Har jo 2 ukers ferie i juli så det korter ned en del tid;) Dette er vår første så glder meg vilt! har nettopp pussa opp bartnerommet, eller er ferdig å male, mangler bare gulv og lister:) Deilig å se det gå fremover. Er jo bare 4 mnd. igjen og tiden flyr! Så langt har det bare blitt kleskjøping, men til helgen reiser jeg og min mor for å begynne baby-utstyr-handel;) Hvor langt har dere komt på babyshoppinga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så koselig at du holder på med barnerommet og skal på baby-utstyrs-shopping med moren din ;) Jeg må det med mamman min jeg og!!

Jeg er 20+2 og formen er fremdeles super. Masse energi, godt humør (bortsett fra når jeg handler klær :P) og sambo og jeg er som nyforelskede! :) Kunne egentlig ikke ha vært bedre!

I dag sitter jeg med kjipe støttestrømper på jobben, så jeg er jo litt plaget av det og leggkramper, men ingenting i forhold til hva man kan slite med i et svangerskap!

Jeg satser også på å jobbe frem til 3 uker før termin! :o)

Babyshoppingen kommer sakte, men sikkert... sitter å handler tåteflasker på nett nå ;)

Skrevet

Så bra:) Har vært litt hormonell i det siste pga vi har malt og styrt hjemme både ute og inne, men nå har det gitt seg, hehe.. Heldigvis;) Stakkars samboer skjønte ikke mye da.. Men han får meg somregel i godt humør igjen:) Vi har det også veldig bra for tiden, bedre enn på lenge. Det er så mye fint man kan kjøpe til baby at det er helt skummelt, hehe.. Det har blitt en del klær her ja.. Jeg bor selv i tights og tunika, bukse-shopping kan jeg bare glemme for jeg kommer meg til en annen by som selger mamma.klær, hehe.. Følte meg som en hval den ene dagen i prøverommet på Vero Moda, uff. Men pytt-pytt, baby kommer ut til slutt og da blir det masse kos!

Skrevet

Sliter med litt småkvalme/uvelhet, men intet alvorlig. Så jeg har foreløpig ikke vært borte fra jobb grunnet svangerskapet. Er 15+1.

Skrevet

Hei jeg er straks 18 uker på vei med nr 2: ) Så langt merker jeg ingenting annet enn at magen vokser: ) Nyter hver dag og uke som går uten plager : ) Begynte med bekkenløsning sist og fikk masse kynnere, måtte ligge over en mnd - håper å slippe begge deler nå : )

Skrevet

Jeg er nå i min 23 uke og har hele tiden jobbet 100%. Satser på å gjøre det frem til permisjonen starter. Skal ha 3 uker ferie, og da har jeg bare 4 uker igjenn å jobbe så det er litt motiverende..

Kjenner jo at jeg er ganske sliten så kunna veldig gjerne tenkt meg en fridag i uken.. men jeg skal jo liksom ikke gi meg jeg da hehe....

Så syns jeg kanskje det ikke er grunn nok til sykmeldelse..

Vet ikke jeg.... Men det går jo bra!!!!! :)

Skrevet

19+5, og formen er fin! Faktisk blir den bedre og bedre for hver dag. Jeg var skikkelig ute og kjøre i en tre ukers tid i 1tri, men kom meg gjennom arbeidsdagene med et nødskrik. Jeg var borte en dag, tror jeg. Hvis det hadde fortsatt, hadde jeg vært nødt til å få sykmelding, men heldigvis slapp jeg billig unna med tre ukers konstant kvalme + total utmattelse.

Har kjøpt endel ting... Noe klær, tepper + barnevogn (salg). Har også fått endel brukte ting fra svigermor... Noe jeg kanskje kommer til å bruke, og noe jeg helt sikkert ikke kommer til å bruke! *hehe* Jeg prøvde desperat å unngå å få med den mildt sagt stygge mintgrønne og rosa vinterdressen fra tidlig 90-tall hjem, men uten hell... ;) Lillesøsteren til sambo dro hjem fra sykehuset i den dressen, så tydelig det var endel minner knyttet til den... Vel, min mini skal IKKE dra hjem fra sykehuset i den dressen...! ;) Skal ta en skikkelig shoppingrunde i sommer på IKEA etc, pluss at jeg skal til Budapest om et par uker, og skal se om jeg finner noen søte unisex babyklær der.

Skrevet

Hei hei

Jeg er 18+4 i dag, og er også i bra form. Kan ikke klage i det hele tatt:) Har ikke vært borte en eneste dag fra jobb, men kan jeg spørre åssen jobb dere har? Jeg er nestleder i butikk, og merker at jeg syns dagene er lange for tiden. Jeg står og går 8 timer i strekk nesten, og er helt skutt når jeg kommer hjem. Men mulig jeg bare er inni en tung periode nå, har ferie om to uker og det ska bli deilig:)

Skrevet

Så bra å høre at det går så bra med mange av dere da;) Har bare fått inntrykk av at de fleste er sykemeldte her inne på 2.trimester.

Iram: Jeg jobber i en helsekostbutikk og i en klesbutikk så det blir mye gåing og ståing, så merker det i føttene. Men det går somregel bra;) Jobber ca. 100% tilsammen, har kun fri på søndager og en lørdag i mnd. Så nå ser jeg fram til fri på lørdag, hehe;) Det er tung å stå i lengden, men setter med ned av og til hvis det er stille og lite folk.. Men må nok invistere i noen gode sko i sommer;)

Skrevet

Hei

Er 15+6 dager idag og har foreløpig ikke været borte fra jobb.Men det var nære på noen ganger i uke 8-10 da kvalmen stod på som værst.Ellers har jeg hatt endel hodepine i det siste,men det er vel ikke akkurat noen grunn til å sykemelde meg.Mine to forrige savngerskap gikk greit,men jeg var veeeldig stor på slutten selv om jeg ikke la på meg noe særlig.Men jeg fikk en diger unge:)

Skrevet

Går fint med meg, er 23+4 og sete å forbreda meg til eksamen i mårå. Har ikkje serleg lyst, men er no nåke ein må gjennom.

Har kun handla småting til ungen her og. Blir meir handling til sommaren, spesielt august vil eg tru. Og så var det å fikse til småting på rommet i slutten av juni og i juli.

Tida går for ja! Når ferien begynner er det rundt 100dagar igjen for oss. Blir rart å få eit tosiffra tal.

De få kose dykk vidare i tida som kjem! Det skal i allefall eg!;) (men må kanskje få unnagjort dinna eksamenen først..)

Skrevet

Heia,

her er formen fortsatt på topp, som den igrunnen har vært siden dag 1! Er nå snart 20 uker på vei, og har fortsatt ikke vært borte fra jobb en eneste dag etter jeg ble gravid! Er full av energi, nyter graviditeten=) Så takknemlig for at formen er så bra!!

Ellers er d nok å ta seg til for tida, med bryllup om en drøy mnd! Men føler at ting er under kontroll, er jo ikke sååå mye planlegging som trengs heller:) Vi gleder oss til bryllup m barn i magen, og har nesten blitt litt nyforelskede igjen! Har d så fint sammen!

Har så vidt begynt m shopping, har de fleste klærne i hus, men mangler alt av utstyr..Skal bruke min gamle sprinkelseng, men må få kjøpt inn vogn, stellebord osv..Holder litt utkikk på finn.no;)

Skrevet

Heia,

her er formen fortsatt på topp, som den igrunnen har vært siden dag 1! Er nå snart 20 uker på vei, og har fortsatt ikke vært borte fra jobb en eneste dag etter jeg ble gravid! Er full av energi, nyter graviditeten=) Så takknemlig for at formen er så bra!!

Ellers er d nok å ta seg til for tida, med bryllup om en drøy mnd! Men føler at ting er under kontroll, er jo ikke sååå mye planlegging som trengs heller:) Vi gleder oss til bryllup m barn i magen, og har nesten blitt litt nyforelskede igjen! Har d så fint sammen!

Har så vidt begynt m shopping, har de fleste klærne i hus, men mangler alt av utstyr..Skal bruke min gamle sprinkelseng, men må få kjøpt inn vogn, stellebord osv..Holder litt utkikk på finn.no;)

Skrevet

Heia,

Skrevet

Oj, så har du shoppet alle klærne allerede! Flink du er da! ;)

Noe spesielt sted du har shoppet? :o)

Jeg prøver å finne noen kule nettbutikker som har fine klær, så ikke alt blir fra H&M ;)

Skrevet

Har shoppa på en del steder rundtforbi;) Får rabatter på en barnebutikk det er samme sjef som vi har, så de har komt godt med;) Men er ikke ferdig da, må alltids ha mer;) Kommer alltid over noe søtt noe, hihi.. Prøv barnegarderoben.no, masse fint der!

Skrevet

Hei hei,

Her er formen også bra. Er 23+4 idag. Litt trøttere enn normalt, men jobber for fullt. Reiser mye med jobb, men det går fint. Skal jobbe fullt helt fram til permisjonen starter, men har ferie i begynnelsen av juli da. Det skal bli deilig :-))Har bare kjøpt småsaker til babyen foreløpig. Feriepengen går med til beising av hus, barnevogn, seng etc. :-)

Kjøpte forresten en stelleveske fra Petunia på ebay i går. Den er helt ny, men med den latterlig lave dollaren fikk jeg den for under halv pris av norsk pris. Jippiii!!

Skrevet

Jeg er ikke sykemeldt og regner heller ikke med å bli det for formen er veldig god. Nå er jeg riktignok bare 12+2 så det er tidlig enda, men det lover bra.

Forrige gang var jeg i jobb hele tiden. Hadde 3 uker med 50% men annet enn det var det grei skuring helt frem til fødselen (eller egentlig frem til de påtvungne 3 ukene før termin.) Jeg gikk i tillegg 8 dager over sist, så jeg var hjemme i en mnd og holdt på å gå på veggen.

Skulle egentlig ønske at så lenge formen var god og man følte at man orket så kunne man ha jobbet frem til fødselen og heller hatt disse ukene tilgode etter at barnet var født ;-)

Blir nok lite babyshopping denne gangen siden småen bare er 10 mnd. Eneste er jo hvis det blir ei jente, da må vi vel ha noen jenteklær. Utover det har vi jo egentlig alt vi trenger :-)

Skrevet

Hei!

Er i uke 25 nå, og har ikke vært sykemeldt p.g.a graviditeten. Merker at jeg blir mer sliten, spesielt hvis det er stress på jobb. Jobber turnus på en bolig med psykisk utviklingshemmede og multifunksjonshemmede barn og ungdom så hverdagen er VELDIG variert. Også fint, som i dag, å slappe av ved pcen før jobb! ;) Håper å jobbe fram til jeg går ut i permisjon, avbrutt av tre uker ferie, men vi får se..

Er igang med babyshopping, og til helga skal jeg og mannen min ut og finne ut mer om bilseter, barnevogn osv. Flaks med "bilstoldager" på Barnas Hus! Får håpe vi får god hjelp, siden vi som førstegangs er ganske grønne på slikt.. :)

Skrevet

Vi skal også på Barns hus og se på stellebord og seng denne helga. Få begynt litt sånn smått:) Og er førstegangs, hehe..Så håper også på mye hjelp derifra ja, hehe.. Og fine priser;)

Skrevet

Jeg er 26+ 6 i dag..og jobber 100 %..har hatt noen dager borte fra jobb innimellom, men siden vi opparbeider oss fleksitid på min jobb så er det mulig å være borte uten å være syk.. men merker jo at det er godt å ha en sånn fridag innimellom..motivasjonen blir som regel bedre når jeg da er tilbake på jobb!! Er ganske sliten om dagen siden jeg og sambo holder på å legge ut leiligheten for salg i disse dager og det er masse som må gjøres i den forbindelse.

Håper vi får oss et krypinn med god plass til babyen etterhvert, det hadde vært så godt å komme i hus før hun kommer! I mellomtiden må vi nok bo litt hos foreldrene våre, men det går nok sikkert bra..

Gleder meg til skattepengene kommer for da skal vi ut og kjøpe masse babyting, har kjøpt litt allerede, men ikke veldig mye. Vogn og stol og div. får vi av familie, så vi slipper unna mange store utgifter.. snill familie har vi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...