Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig og litt over 7 uker på vei, men ikke planlagt! jeg er litt bekymret for dette, for jeg hører jo aldri noe positivt om det, og synes jo det er litt rart at det vil vokse en baby innenfor spekklaget:S

er det noen med erfaringer angående dette? noen som vet om risikoen for komplikasjoner er større?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg var 128 kg forrige gang jeg ble gravid...Hadde ingen andre komplikasjoner enn at bekkenløsningen var vond å bære... Den hadde nok vært lettere hadde jeg hatt noen kilo mindre...

Leger sier at overvektige har vanskeligere for å bli gravid,men når du først har klart det, så er det ikke større sjanse for å f.ex. miste enne andre kvinner....

Svangerskapsdiabetes er en overhengende fare for oss som er store, du vil helt sikkertå tilbud om en glucose-test. (Møte opp når du har time på sykehuset på fastende mage, blir tatt blodprøve av, drikker sukkervann,-som alle sier smaker så fælt, det er bare en haug med sukker og vann igrunnen, så må du sitte i ro på sykehuset noen timer, så tar de nytt blod av deg og måler blodet før og etter)... Siden vi er mer latent for slik diabetes, anbefales det at vi kutter veldig ned på sukker i svangerskapet... Jeg gikk faktisk ned 9kg da jeg var gravid sist..Gikk opp på slutten,men kan ikke klage ;P

Gratulerer og lykke til videre! :)))

Skrevet

takk for svar:) det var betryggende! jeg gikk på bailine før jeg ble gravid og var da på god vei nedover og veide 109 når jeg fant ut jeg var gravid. Der ikke lov å sette strøm på gravide visstnok:) det er 2 uker siden og har gått opp 1kg, for jeg kuttet ut diett og den treningen og har ikke hatt tid til å gå så mye turer etterpå- men skal fortsette med sundt og grovt kosthold og å gå turer! selv omjeg ikke har stor tro på at jeg vil gå ned noe i svangerskapet:P

Skrevet

Det er faktsk veldig vanlig at når vi har noen kilo for mye, så går vi ikke nevneverdig opp under graviditeten... Og noen går ned. Ikke stress med det, men se hva som skjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...