d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Er det noen her inne som har barn i Barnehage som nå er stengt pga. streik?? (helt sikkert...) Barnehagen til unga stenger til Torsdagen, hvordan har dere løst dette med jobben deres?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 småens barnehage er ute i streik. vi har løst det slik at jeg er hjemme (jeg går på skole) også har jeg fått søteren min til og passe han i morgen (har eksamen) far skal ha småen i dag, så kjører han til far når far kommer hjem fra jobb. så får bf her så går det ikke ut over jobben. men det går frytlig ut over mine eksamener....
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Her jobber vi begge to... Så enten må en av oss vel være hjemme uten lønn, eller så må man ta ferien ut før... Men, dette vil uansett ødelegge ferien i år... (hvis det blir langvarig)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 går det ann at en av dere begyner tidlig og slutter tidlig og den andre begyner sent og slutter sent? (akkurat som ikke dere har klart og tenke på det selv... hehe) det er ufatlig kjipt at det går ut over ferie og jobb. spesielt når de høyst sansynlig ikke får noe serlig høyere lønn uansett
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Tanken er god den :-) men vi jobber dagtid begge to... Er vel ikke så mange muligheter tenker jeg.
Sivalur Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Dessverre er det nok ingen andre muligheter enn ferie eller fri uten lønn. Ikke den verste tiden å ha ferie på da, men kjedelig hvis man hadde planlagt 3-4 uker bort senere på sommeren.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 slikt er så teit altså!!! de kan streike i over et år. de har råd til det så... denne streiken vil være langvarig... og det er folk det går utover. hva gjør man når man ikke har mer ferie igjen? ikke alle har familie rundt seg som kan stille opp å passe... man må jo skulke jobb. man må ta barna med på jobb.
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Vår og Dadda, fra torsdag. Har hørt at dette faktisk kan drøye ut til skolestart jeg, i.o.m at situasjonen er så fastlåst som den er. Her har jo mannen lang sommerferie, og jeg jobber netter, så det går bra. Men, det er ingen foreldre i barnas bhg som kan passe på et par ekstra da??
MammaTil2 Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Her har barnehagen åpent 9-14 med bare assistentene tilstede. Dvs førskolelærerne står streikevakt på utsiden av porten. SFO har åpent 8:30-14:30, så vi deler dagen mellom oss. En starter tidlig og henter, mens en leverer og jobber utover ettermiddagen.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Barnehagen til jenta vår er ikke med i streiken, men søskenbarna sin er, så da passer jeg dem, siden jeg er hjemme med minsten uansett. Jenta vår er også hjemme da.. Så her har jeg to jenter på 4,5 og 5 år, og to gutter på 14 mnd og 18 mnd. Så liv i leiren er det, nå sover gutta da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå