Gå til innhold

klar for fødsel?


anneb80

Anbefalte innlegg

Hei!!!

 

Gleder meg masse til å bli mamma igjen.

Håper fødselen er rett rundt hjørne, men er redd for å få fullstendig panikk når fødselen begynner.

Hva i en trafikk ulykke med minste mann og fikk en hard og lang fødsel grunnet dette. Flere som gruer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg gruer meg ikke, men håper at h*n vil komme ut snart. Har termin 10 juni. Det eneste jeg gruer for er om jeg kommer til å sprekke like mye som sist, har fortsatt plager etter dette og det er 10 1/2år siden. Men har fått spørsmål om jeg ønsker å søke KS men det vil jeg ikke. Heller smerter en god stund enn å bare ligge der.. Men skal på ny kontroll i mårra så vi får de hva de sier. Håper de setter igang fødselen til termin så ikke babyen blir så stor. Har prøverør baby så jeg vet jo nøyaktig når h*n kom inn i magen min.. (har hørt at da blir man satt igang tidligere enn ved "hjemmelaget" baby, men vet ikke om det er praksis overalt)

 

Kjipt å komme opp i en trafikk ulykke når man er gravid, håper det gikk bra med dere alle sammen.

Det går nok bedre denne gangen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er første gangsfødene og noen dager gruer jeg meg for har jo ikke født før... Andre dager gruer jeg meg ikke og kan nesten ikke vente til fødselen skal komme i gang. Men har muntlig eksamen 13 juni så fødselen må vente til jeg har tatt den;) Har bare 18 dager igjen til termin=)

Hørtes skremmende ut med den trafikk ulykka og håper det går bra med dere alle! Håper at du får en bedre fødsel opplevelse denne gangen! Dersom du ikke har gjort det kan det jo være lurt å snakke med jordmor om hva du tenker og føler for fødselen som du snart skal komme?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff det var ingen hyggelig fødsel og tenke tilbake på,håper alt gikk bra med dere.selv har jeg termin i dag og må bare si at jeg gleder meg til fødselen er over!hadde riktignok en normal fødsel med nr1 på papiret ,men de smertene glemmer jeg ikke!! så nå skal jeg ha både epidural og lysstgass:) men vi kan i hvertfall trøste oss med at det som regel går det fortere og lettere andre gangen.lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fødsel som starter med trafikkulykke hørtes traumatisk ut. Håper også at alt gikk bra med dere begge!

Men det er jo klart at en slik opplevelse gjør at man har et annerledes bilde av fødseler enn man kanskej skulle ønske.

 

Selv er jeg totalt blond og førstegangs og gleder meg enormt til å møte alle kreftene som herjer i en fødsel. Gjetter vel at jeg opplever det hele på en litt annen måte når det først er igang men nå nyter jeg det å glede meg til fødselsopplevelsen. Eller, rettere sagt gleder jeg meg vel mest til resulatet:) Vet jo at fødseler er vanvittig smertefulle utifra hva alle sier, men likevel er det mange som har stjerner i øynene med tanken på en ny en. Så hva vet vel jeg? Men vet iallefall at dersom man klarer å slappe av litt i kroppen blir smertene mindre. Så jobber med den tanken. Barnet må jo ut!

 

Masse lykke til alle sammen, nå nærmer det seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg bare jeg, for kroppen har hanglet så lenge, så nå ser jeg bare frem til å bli ferdig... ;)

 

Bare 16 dager til termin, og håper jeg slipper overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vell si jeg/vi er fryktelig spente!

 

Men har ikke satt opp noen ønsker om fødsel.

tar det som det kommer og faller seg inn.

Er jo tydeligvis ingen fasit eller oppskrift på dette.

Enda det er noe av det mest naturlige som har hendt opp gjennom tidene.

 

9 dager igjen...8 om 50 min... hehe

Om hun kommer til termin da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!!

 

Bortsett fra rygg problemer i ettertid, så gikk alt kjempe bra. heldigvis:). Tenkte å ta en prat med legen på fredag.

Har pratet mye med mannen min om fødselen og ulykken.

Har hjulpet godt bare det.:).

 

En kjempe stor trøst er jo den lille babyen som kommer:).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk kjempebra med dere, selvom du selvfølgelig ikke var så heldig med ryggen. Mistenker at du kommer til å få en kjempebra fødselsopplevelse denne gangen med et helt annet fokus;)

 

Denne gangen er det bare å la naturen gå sin gang og ha et fokus: nettopp at det er en baby på vei ut i livet!!! Misunner dere som vet hvordan den følelsen er. Som førstegangs vet man jo ingenting...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!!

 

Av og til kan jo det å ikke vite noe være det beste.

Du klarer jobben med glans.

Vi er jo faktisk skapt til å klare å føde :).

Selv med skrekk opplevelsen min fra forrige gang, er jeg jo gravid igjen. Når du har den lille babyen i armene dine er alt glemt.

Det kan jo hende du får en drømme fødsel. :) :).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...