YoMomma Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Kroppen min har det veldig bra, men jeg er så fryktelig sliten mentalt. Mange bekymringer og tanker og følelser, sykdom i familien, problemer med å få jobb. Klarer ikke å konsentrere meg. Og skal snart ha en eksamen som som sannsynligvis går rett på ræv på grunn av det. Skriver legene ut sykemelding i sånne tilfeller?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Tror det kommer an på legen jeg. Jeg har en veldig forståelsesfull lege i dette svangerskapet og pga psykososiale problemer på jobben hadde hun ikke noen problemer med å skrive ut sykemelding. Men nå har jeg også vært plaget av kvalme store deler av svangerskapet da. Men hun sa det at jeg ville fått sykemelding uansett, men det er NAV som gjerne blander seg litt mer dersom det ikke er svangerskapsrelaterte plager som står som sykemeldingsgrunn. NAV er liksom sjefen over alle sjefer så fort man blir syk.
baima Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Det varierer veldig fra lege til lege. dersom du forklarer situasjonen din for fastlegen din så ville ihvertfall jeg tro du fekk sykemelding. Man kan jo få "psykisk grunnlag" baima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå