Gå til innhold

Modningsakupunktur ( igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Bare noen kjappe spørsmål :

- når begynte dere med dette?

- når gikk akupuntøren over til " igangsettingsakupunktur"?

- Hvor mange ganger per uke gikk dere til akupunktur?

Har hørt mye bra om overnevnte, så har tenkt tanken... har termin 30.06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin rett før deg og vurderer også dette. Men tenker litt på hva det koster og, og om det er verdt å prioritere det?

Er ikke det at jeg ikke har råd, men 360 kr per behandling koster det. De anbefaler det fra uke 36 eller uke 38. En behandling i uka tror jeg, så mest sannsynlig vil det bli 4 behandlinger. Det er jo litt penger som lett kan brukes på andre ting..

Og man vet jo ikke om det har noen hensikt, da ikke alle reagerer likt eller reagerer i det hele tatt.

Jeg er vel av den skeptiske sorten, realist som jeg er :)

Men har ikke helt bestemt meg enda da...

Du finner litt info her da:

http://www.mammasnart.no/artikkel.php?id=2

Noen erfaring har jeg desverre ikke.

Skrevet

Trulte..

Ja, er skeptisk jeg også. Men,tenker samtidig at om det er en mulighet for at det fungerer, så er det kanskje verdt det =)

Ringte akupunktør i dag, og fortalte hvor langt jeg er på vei. Da sier han at jeg burde starte nå, om det skal ha effekt. Kan ikke denne uken, men vurderer å bestille meg time på mandag.

Skal sjekke ut linken =)

Skrevet

Kan ikke svare på noen av spørsmålene, men jeg kommer til å prøve det denne gangen av frykt for å oppleve det jeg opplevde første gangen èn gang til. Jeg gikk 12 dager over termin med førstemann og ble satt i gang som endte med akutt keisersnitt. VIL ha vaginal fødsel denne gangen og helst ikke på overtid. Så jeg skal snakke med jordmora mi som har tatt akupunktørutdanning nå, om når jeg bør begynne og hvor mange behandlinger det dreier seg om. Ofrer gjerne 1500 kr på en bedre fødsel.

Skrevet

jeg fikk modnings akupuntur for 2. gang i går, å nå nettopp kom slimproppen, og jeg kjenner noe skjer:-) har stor tro på at dette kan gjøre fødslen bedre, vel verdt noen kroner spør du meg:-)

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter=)

mamma til gullgutten : når har du termin? Og, hvor ofte er det meningen du skal gå til akupunktur? Her sa han to ganger i uken..

Enig med dere hva angår prisen. Tenker ikke på den, selv om vi begge er studenter. Vi tenker at vi bestemmer oss utfra om vi tror det kan hjelpe. De pengene får så være.. vel verdt å bruke de på noe slikt som dette, tenker vi=)

Skrevet

Jeg har gått til modningsakupunktur 4 ganger nå, i løpet av 1 uke.

Hadde termin i går, så jeg startet altså ganske sent, men akupunktøren sa at det likevel hadde en hensikt for modningen.

Under jordmorkontroll i går var det klart at jeg var veldig moden og myk, 2 cm åpning hadde jeg og jeg ble strippet av jordmor. Strippingen pleier å være litt ubehagelig, men dette kjente jeg nesten ikke, så jeg må virkelig ha vært moden!

Nå venter jeg på effekten, da, men den lar visst vente på seg.

Var på modningsakupunktur igjen i morges, og fikk da for andre gang nåler også i ryggen. Disse forårsaker nedpress, så kanskje de er for igangsetting? Dette gjør i så fall ikke akupunktøren før man har nådd terminen, vanligvis.

Skrevet

Tommelise:

åååh.. spennende å høre=) håper det er noe i gang snart, da=)

Bestiller meg time til mandag, tenker jeg. Er jo verdt å prøve=)

Skrevet

Jeg er visst litt tregere denne gangen, da, for foreløpig kan jeg ikke akkurat si at det er noen fødsel på gang... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...