Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Hei ! Etter det kom en link her om dagen til disse sider, var vel ei fra Horten som hadde omkommet i brann. Da ble jeg så rørt av de som har lagt ut bilder og fin musikk til ! Synes det er gode venner som har satt pris på de som har blitt revet bort, kanksje det er dems måte og komme over ved å vise de til andre, så får de fine innleggs kommentarer i tillegg Jeg blir helt rørt av de forskjellige " til minne bildene "på youtube.com Jeg blir så rørt av hvor mange unge det er så vil bort fra denne verden, hva er det som gjør det liksom
Cat.68 Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Hvorfor mener du det er poengløst? Det er jo de etterlattes måte å bearbeide sorg ,og å ære noens minne.
Northernlights Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Hvis det er de pårørende som legger det ut, fordi det er til trøst og styrke, så er det da langt ifra poengløst. De vil nok ikke at denne personen skal bli glemt. Og lager noe som er noe man kanskje kan både smile og gråte til. Og det ser jeg faktisk på som hjelp i sorgprosessen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Kan ikke si jeg hadde hatt så lyst å bli spredd for verden på youtube om jeg plutselig falt bort. MEN om det hadde vert til trøst og hjelp for noen så ser jeg det aldeles ikke som poengløst. Det er som Northernlights sier, hjelp gjennom en fryktelig tung prosess!!
teddybear Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Hei du hovedinnlegger Hva mener du selv da, har du sett på youtube på de norske som har valgt å forlate verden ? Trist ikke sant, tårene mine triller og begynner å tenke på de rundt De ser så fornøyd ut, får skryt av de pårørende også i innlegga under videoene. Så plutselig så velger de seg ut av verden Noen som har satt støkk i meg, men spesiellt er han Vedvik og hun Iselin det er mange videoer av henne Bare den musikken de har lagt til, klarer man ikke å holde igjen tårene.. Så pene atte , trist så trist. Men som sagt, det er de pårørende sine måte å bearbeide sorgen, ved å vise de frem ! Jeg som la inn 12:03 3.06.2008 innlegget istad, krysset av som anonym i farten, ikke meninga !
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 HI her eg er enige i hva de fleste her skriver. at vis det hjelper pårørende og hjelper de å bearbeide sorgen så er det fint. hadde eg falt bort og min nærmeste hadde laget en sånn film så måtte de lagt den ut for min del. hjelper å bevare minner mener eg.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Det var jeg som la ut den linken til henne i Horten, og dere som mener det er poengløst har ikke helt forstått poenget tror jeg. For meg hjelper det masse å se slike oppegående og fine bilder av Monica, for å huske henne som den kjempe gode jenta hun var. For vanligvis etter en slik forferdelig bortgang sitter man igjen med minimalt med bilder i hukomelsen. Og å tenke på henne gjør vondt, men å se henne slik som på filmen her, gir det en god følelse, blandet med litt sorg selvfølgelig. Det hjelper mange, og jeg syntes det er fint med en slik minnefilm kan selv de som ikke stod henne så nær, se hva slags nydelig og morsom jente hun var!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes det er mer poengløst å lage "til minne om..." grupper på facebook, som ALLE melder seg inn i med en gang, for så å melde seg ut en måned senere. Eller, det er poengløst å melde seg inn i en "til minne om..." gruppe når man ikke kjenner personen engang!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 For å vise støtte til pårørende,er det en flott ting.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 har sett link her inne, og ble sittende å se på flere sånne minne viseoer jeg. Synes de er fine og rørende. Og er vel kanskje en måte å bearbeide sorgen på for de som lager denne videoen. De vil vel minne den avdøde, noe jeg ikke ser noe galt i.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 Det er vel ikke noe dummere å lage en "til minne" video på nettet, enn disse minneordene som står i avisa? Om noen har noe imot disse tingene, bør de holde det inni seg. Respekter de etterlattes rett til å sørge på sin måte... Om for eksempel min kjære hadde gått bort, ville jeg fortalt hele verden hvilken fantastisk kjæreste og venn han er.. Det er ikke poengløst bare fordi DU ikke ser poenget med det...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2008 #16 Skrevet 10. juli 2008 når jeg ser slike videoer blir jeg fyllt av en vannvittig takknemlighet for det jeg har.. for hver dag jeg får dele med de jeg elsker.. gir meg en vekker om hvor skjørt livet er. Gir meg lyst til å gjøre noe med mening hver dag. Ikke poengløst for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå