stoltmamma Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 ...og hvor lang tid tar det at man blir bra og kan ha sex igjen? Hvor store sjanser er det at man er fått det via "viruset fra munnsår"? Kommer det ofte tilbake? J har det helt jævlig akkurat og føler meg totalt "uverdig":-(
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har ikke peiling selv på Herpes, men fant dette. Det er nok ganske vanlig, mange har dette. Og ja, det kan smittes fra munn til underlivet. http://no.wikipedia.org/wiki/Herpes_simplex
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Herpes blir man aldri kvitt. Har man først fått det, så har man det resten av livet. Hvor lenge et utbrudd varer, varierer. Noen tips jeg har fått, er bl.a. å sove uten undertøy. La det komme til luft sånn at sårene tørker. Da går det fortere over. Har også hørt om de som står med hårføneren og blåser på sårene etter å ha dusja, for da får de tørka det skikkelig. Første gangen du får utbrudd, er den verste. Da er det helt jævlig! Husker jeg ikke klarte å sitte en gang..! Det blir mildere og mildere for hver gang, så du får trøste deg med det. Hvor ofte man har utbrudd, varierer også, men det blir sjeldnere og sjeldnere etter hvert. Selv har jeg ikke hatt det på litt over 2 år nå. Er du av de uheldige som er plaga med hyppige utbrudd, så er det hjelp å få i form av medisiner. Disse er visst veldig dyre, og gis visst kun visst man er veldig plaga. Det kan visst nok smitte fra munn også ja... Håper dette var til litt hjelp!
Mamma2OO5 Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Kjære deg, veit hvordan du har det. Men det blir bedre med åra. Du vil aldri bli helt kvitt dte. Det er et virus som ligger latent i nervene i kroppen (tror jeg hehe). Noen får ofte utbrudd, mens andre får det sjelden. Men på meg har det mye å si hvordan jeg har det psykisk og vhordan kostholdet mitt er. Om jeg er dritt sliten og ikke har sovet godt, har det kjipt så får jeg garantert utbrudd. Det skjer nesten alltid. Men det er sjeeeeeeeeeelden jeg får utbrudd nå lenger. før måtte jeg gå på noe som het Zovirax, piller man tar et par ganger for å slippe utbrudd. Dette er hvis man er sterkt plaget med hyppige utbrudd. Så får man også krem som man kan smøre på. Du får også piller som du kan ta i det du kjenner du får utbrudd. De funker omtrent samme dagen. Det er ikke noe nederlag å ha herpes. MANGE har det uten å vite om det og det går heeeelt fint å leve med det:o)) Ikke noe farlig å føde heller. Det er bare så sykt vondt. Om du får hyppige utbrudd så be om å få medisinen på blå resept. Det fikk jeg, for det er dyre piller. Sex kan du ha så lenge ikke blemma væsker. Da er det smittsomt, men du kan jo bruke kondom -om du virkelig orker å ha sex med de smertene?! Utbruddene blir mindre og midre vonde ettersom tida går også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå